Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στρατιωτικά λύκεια και ηθικό των ΕΔ: η λάθος απάντηση σε ένα ανύπαρκτο ερώτημα


Του Γιάννη Κεφαλογιάννη*

Όσο καινοφανείς και να ακούγονται εκ πρώτης όψεως οι εκ διαρροών σκέψεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας περί δημιουργίας Στρατιωτικών Λυκείων, ο συγκεκριμένος θεσμός έχει μάλλον μια μακρά ιστορία. Η σημερινή παρουσία του σε πολλές δυτικές χώρες αλλά και στη Τουρκία (από την οποία να εικάσουμε ότι αντλεί έμπνευση ο κ. Καμμένος;) θα πρέπει να γίνει κατανοητή περισσότερο με ιστορικούς και κοινωνιολογικούς όρους παρά με κριτήρια εκπαιδευτικά ή, πολύ περισσότερο, στρατιωτικής ψυχολογίας.

Στη γειτονική μας χώρα λ.χ. ο συγκεκριμένος θεσμός δημιουργήθηκε το 1845, στο πλαίσιο της παροχής δυτικού τύπου ακαδημαϊκής εκπαίδευσης στους μαθητές που επρόκειτο να φοιτήσουν στη νεοσύστατη Στρατιωτική Ακαδημία (Harbiye Mektib-i), η οποία είχε οργανωθεί στα πρότυπα της γαλλικής Στρατιωτικής Ακαδημίας του Saint Cyr.
Εκείνη την εποχή, η μόνη παρεχόμενη εκπαίδευση των μαθητών προερχόταν από τα ιεροσπουδαστήρια (μεντρεσέδες) και φυσικά δεν ήταν δυνατόν να παράσχει το απαιτούμενο υπόβαθρο στους μελλοντικούς στρατιωτικούς φοιτητές, ώστε να κατανοήσουν τα διδασκόμενα μαθήματα στη Στρατιωτική Ακαδημία και να αντιληφθούν τις μεθόδους διεξαγωγής ενός σύγχρονου πολέμου.
Επιπλέον, τα συγκεκριμένα σχολεία, στα οποία φοιτούσαν μαθητές από την ηλικία των 10 περίπου ετών, είχαν ως αποστολή και την προαγωγή του δυτικού τύπου παιδείας στην καθυστερημένη Οθωμανική Αυτοκρατορία, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων δεν θα ακολουθούσε τη στρατιωτική σταδιοδρομία, αλλά θα στελέχωνε κρίσιμες θέσεις των κρατικών υπηρεσιών.

Το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι τι παραπάνω θα προσέφερε στην εκπαίδευση και το ηθικό των Ενόπλων Δυνάμεων η εισαγωγή του θεσμού των Στρατιωτικών Λυκείων στη χώρα μας. Για να το απαντήσουμε πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε ως κοινωνία τι είδους στρατιωτικούς θέλουμε. Ο κ. Καμμένος προκρίνει με το σκεπτικό του την ανάγκη να διαθέτουμε «ψυχωμένα» στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σήμερα, ωστόσο, η επικρατούσα τάση διεθνώς για τα προερχόμενα από Παραγωγικές Σχολές στελέχη, τόσο από πλευράς , όσο και ανώτατης στρατιωτικής ηγεσίας είναι η ταυτόχρονη δημιουργία επαγγελματιών αλλά και μελλοντικών ηγητόρων, οι οποίοι δεν θα είναι ξεκομμένοι από την κοινωνία, αλλά θα αποτελούν ενεργό τμήμα της.
Τα στελέχη αυτά θα πρέπει, με την πάροδο του χρόνου, να αποκτήσουν τη μεγάλη εικόνα των Ενόπλων Δυνάμεων και να έχουν τη δυνατότητα χειρισμού του προσωπικού και επίλυσης των προβλημάτων του, διαχείρισης των διατιθέμενων πόρων, προώθησης της επιχειρησιακής ετοιμότητας και αναβάθμισης των υφιστάμενων δυνατοτήτων, αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους από τις θέσεις που έχουν υπηρετήσει, από την υπηρεσία τους σε Διεθνείς Οργανισμούς, από τη συναναστροφή τους με συμμαχικούς στρατούς, καθώς και τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει από τη φοίτησή τους σε Πανεπιστημιακές Σχολές.
Στις σημερινές συνθήκες, η εισαγωγή ενός εφήβου στο Στρατιωτικό Λύκειο, στην ηλικία των 15 ετών, θα τον εντάξει σε ένα αυστηρό στρατιωτικό περιβάλλον, με έντονη ιεραρχική δομή και πειθαρχία, θα τον αποκόψει απότομα από το οικογενειακό και το φιλικό του περιβάλλον στην πιο κρίσιμη ηλικία της ζωής του και, πολύ πιθανόν, θα προκαλέσει τραυματικές εμπειρίες και τεράστια συναισθηματική φόρτιση, που θα διαμορφώσουν, τελικά, έναν προβληματικό χαρακτήρα, ασύμβατο με τον ρόλο του επιτυχημένου ηγέτη που χρειάζονται σήμερα οι Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο δε ισχυρισμός "περί κλίσης στη στρατιωτική ζωή» μόνο ως ανυπόστατος μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς στην ηλικία των 14 και 15 ετών, ελάχιστοι νέοι έχουν επιλέξει συνειδητά την επαγγελματική τους πορεία, πόσο μάλλον όταν η συντριπτική πλειοψηφία των εφήβων δεν έχει καμία αντίληψη των πτυχών του στρατιωτικού επαγγέλματος.
Σε μια κοινωνία μάλιστα όπως η ελληνική, η εισαγωγή, πιθανότατα υπό την πίεση των γονέων για επαγγελματική αποκατάσταση και υπό αδιαφανείς διαδικασίες, ενδέχεται να δημιουργήσει Αξιωματικούς που δεν θα έχουν το απαραίτητο ενδιαφέρον ή, ακόμα χειρότερα, θα μισούν τη δουλειά τους.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται σήμερα ολοκληρωμένους και συνειδητοποιημένους Αξιωματικούς, με διευρυμένους ορίζοντες που διακρίνονται για την εξωστρέφεια τους.

Η σημερινή εκπαίδευση των υποψήφιων Αξιωματικών - Υπαξιωματικών, η χρονική διάρκεια της φοίτησης μέσα στις Σχολές είναι υπεραρκετή για την απόκτηση τόσο της στρατιωτικής δεοντολογίας - αγωγής και της απαιτούμενης φυσικής κατάστασης, όσο και για τη διδασκαλία των στρατιωτικών αντικειμένων, των αμυντικών τεχνολογιών, των επιχειρησιακών θεμάτων και άλλων θεμάτων ακαδημαϊκής φύσεως.
Άλλωστε, πολλά από τα προαναφερθέντα αντικείμενα εμπεδώνονται από τον Αξιωματικό κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, με την αποκτώμενη εμπειρία, καθώς και από τη φοίτησή του σε άλλες σχολές, ανώτερης στρατιωτικής εκπαίδευσης. Αν ενδιαφέρεται πραγματικά ο κ. Καμμένος για την ποιότητα των αυριανών στελεχών, τα περιθώρια για τη βελτίωση της είναι πραγματικά πολλά.

*Βουλευτής Ρεθύμνου, τομεάρχης Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας.

See more www.onalert.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

O εξαίρετος ήχος της Επιδαύρου οφείλεται στην μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας Αρχαία Ελλάδα https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων. Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων. Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. ellkosmtheatro Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικ

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ….Έχουμε το γονίδιο Έψιλον που δεν υπάρχει σε άλλο λαό. (βίντεο)

Το D.N.A μας που από ότι αποφάνθηκαν στις 19/11/2012 Γάλλοι ... ... βιολόγοι ότι στο D.N.A των Ελλήνων υπάρχουν κάποια χρωματοσώματα που μας καθιστούν διαφορετικούς. Θα μπορούσε να ήταν το ΙΧΩΡ. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Stanford των Ηνωμένων Πολιτειών και της Παβίας της Ιταλίας το D.N.A των Ελλήνων καταδεικνύει πως σε ποσοστό 99,5% πρόκειται για καθαρή φυλή που δεν έχει επηρεαστεί από Σλάβους, Τούρκους ή οποιουσδήποτε άλλους. Αυτό είναι που τους ενοχλεί. Είμαστε απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο νοών νοείτο. Το D.N.A. των Ελλήνων είναι ιδιαιτέρως ξεχωριστό. Υπάρχει μία ομάδα στο χρωμόσωμα Υ. Στο χρωμόσωμα αυτό υπάρχον γνωρίσματα που μεταβιβάζονται μόνο από τον άνδρα. Γνωρίζουμε από την εποχή του Ομήρου ακόμη ό,τι ο ΙΧΩΡ μεταβιβάζεται μόνον από τον άνδρα. Έτσι λοιπόν επιτέλους η επιστήμη μπόρεσε και ταυτοποίησε το γονίδιο Έψιλον. Το γονίδιο Έψιλον βρίσκεται στο χρωμόσωμα Υ και η συγκεκριμένη τοποθεσία του ονομάζεται Ε 1Β 1Β. Εκτος από την Ελλάδα αυ

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Η ελληνική γλώσσα φαίνεται ότι στο επόμενο διάστημα θα κυριαρχήσει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς αποδείχθηκε ότι εξαιτίας της ακριβολογίας που τη διακρίνει οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές νέας προχωρημένης τεχνολογίας αναγνωρίζουν την ελληνική γλώσσα ως νοηματική, διότι οι έννοιες, οι καταστάσεις που περιγράφουν οι ελληνικές λέξεις, απεικονίζονται στις οθόνες των νέας τεχνολογίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μάλιστα ήδη το μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο CNN εφαρμόζει το πρόγραμμα Hellenic Quest το οποίο προβλέπει την ηλεκτρονική εκμάθηση της ελληνικής. Το πρόγραμμα αυτό το CNN άρχισε να το διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληρο φοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.. Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, ο πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής, επειδή

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Ελληνική Γλώσσα Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft) Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος). Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική

Εξαιρετικό κείμενο των New York Times 1975: «Οι Έλληνες έστησαν τον άνθρωπο στα πόδια του» ελληνισμός https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Στην -παγκόσμιας κυκλοφορίας- Αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 1975 ένα άρθρο-ύμνος για τον Ελληνισμό, πού έχει ως εξής: «…Για χιλιάδες χρόνια παλαιότεροι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Περσών, των Ασσυρίων, των Βαβυλώνιων, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες. Οι ‘Έλληνες όμως, πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του. Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος… Ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα, έλεγε ο Σοφοκλής, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμάσιο από τον άνθρωπο. Οι ‘Έλληνες έπεισαν τον άνθρωπο, όπως ο Περικλής το τοποθέτησε, ότι ήταν δικαιωματικά ο κάτοχος και ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες. Οι αρχαίοι Έλληνες ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτόν του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας μαζί με τον Σωκράτη ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμ

Στο βυθό των Κυθήρων: Oι θησαυροί του Παρθενώνα που ο Λόρδος Έλγιν δεν πήρε ποτέ μαζί του (φωτό & βίντεο).ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΟΥ «ΜΕΝΤΩΡ»

http://www.maiandrosnews.gr/post/4162-sto-bytho-ton-kythiron-oi-thisayroi-toy-parthenona-poy-o-lordos-elgin-den-pire-pote-mazi-toy-(foto--binteo)ypobryxies-li 26 Μαΐ 2017 19:40 ης Μαρίνας Νικολάκη Ένας ολόκληρος θησαυρός, που περιλαμβάνει από αιγυπτιακά αγάλματα μέχρι νομίσματα και αμφορείς, βρέθηκε στο ναυάγιο του «Mentor» (Μέντωρ), του πλοίου που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα που λεηλάτησε ο λόρδος Έλγιν από την Ελλάδα στην Αγγλία, με την άδεια των Οθωμανών. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα-αφιέρωμα της ισραηλινής Haaretz, η βαρυφορτωμένη φρεγάτα βυθίστηκε νοτιοδυτικά των Κυθήρων, κατά το ταξίδι επιστροφής της στη Βρετανία. Τα μάρμαρα που μετέφερε διασώθηκαν (ο ίδιος ο Έλγιν ζήτησε βοήθεια σχετικά, αναφέροντας πως «είχε κάποιες ποσότητες κιβωτίων με πέτρες χωρίς αξία, αλλά μεγάλης σημασίας για εμένα»), ωστόσο είναι πολλά αυτά τα οποία έμειναν στο ναυάγιο, ακόμα και αν επί 200 χρόνια ήταν στο έλεος των απανταχού «ενδιαφερομένων». Ομάδα αρχαιολόγ

Η σοφία και η κυριολεξία της ελληνικής γλώσσας https://www.newsone.gr

https://www.newsone.gr Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.» Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα

Φράγκος Φραγκούλης: ''Θα ήθελα στο συλλαλητήριο τον Αρχιεπίσκοπο και του Ιεράρχες'

ROMFEA.GR | Σε νέες δηλώσεις προέβη ο Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕΣ Φράγκος Φραγκούλης, μετά την επίθεση που έκανε κατά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο κ. Φράγκος στην δήλωσή του αναφέρει: "ΕΚΦΡΑΖΩ το παράπονο ότι θα ήθελα ναναι παρόντες στο συλλαλητήριο, όλοι οι Σεβάσμιοι Μητροπολίτες με τον Αρχιεπίσκοπο, μπροστάρηδες στον αγώνα για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ οπως ήταν πάντοτε η Εκκλησία ... See more http://www.romfea.gr/diafora/19584-fragkos-fragkoulis-tha-ithela-sto-sullalitirio-ton-arxiepiskopo-kai-tou-ierarxes

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Του Αντώνη Μπρισιμιτζή Ε : ε efendi = αφέντης [αρχ. ελλ. αυθέντης > μεσν. ελλ. αφέντης > τουρκ.]. efendilik = αφεντιά [μεσν. ελλ. αφέντης + τουρκ. -lik > τουρκ.]. egemen = κυρίαρχος, ανεξάρτητος [αρχ. ελλ. ηγεμών > τουρκ.]. egoist = εγωιστής [ελλ. > γαλλ. egoïste > τουρκ.]. egoizm = εγωισμός [ελλ. > γαλλ. egoïsme > τουρκ.]. egzama = έκζεμα [μετγν. ελλ. > τουρκ.]. egzogami = εξωγαμία [νεοελλ. > γαλλ. exogamie > τουρκ.]. egzotik = εξωτικός [αντιδ. αρχ. ελλ. έξω > αρχ. ελλ. εξωτικός > γαλλ. exotique > τουρκ., νεοελλ.]. eklektik = εκλεκτικός [μετγν. ελλ. > γαλλ. éclectique > τουρκ.]. eklektizm = εκλεκτισμός, εκλεκτικισμός [ελλ. > γαλλ. éclectisme > τουρκ.]. ekliptik = εκλειπτική [μετγν. ελλ. > γαλλ. écliptique > τουρκ.]. eko = ηχώ [αρχ. ελλ. > γαλλ. écho > τουρκ.]. ekol = σχολή, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό ρεύμα [αρχ. ελλ. σχολή > λατ. schola > γαλλ. école > τουρκ., πβ. okul]. ekolali = ηχολαλία [ελλ