https://www.newsit.gr/ 07:55 Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 Χάος στη Βενεζουέλα από τον διπλό σεισμό 7,2 και 7,5 Ρίχτερ: Σκηνές αποκάλυψης στο Καράκας – Στους 32 οι νεκροί, φόβοι για πάνω από 100.000
Τραγικές στιγμές βιώνει σήμερα (25.06.2026) ολόκληρη η Βενεζουέλα μετά τους ισχυρούς σεισμούς 7,2 και 7,5 Ρίχτερ που έπληξαν το Καράκας και τις γύρω περιοχές. Εκατοντάδες κτίρια έχουν καταρρεύσει, φωτιές μαίνονται σε κάθε γωνιά της πρωτεύουσας της χώρας ενώ υπάρχουν φόβοι για αμέτρητους νεκρούς. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο ακόμα και για 100.000 θύματα. Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί 32 θάνατοι και πάνω από 700 τραυματισμοί. Διασωστικά συνεργεία επιχειρούν αδιάκοπα στα συντρίμμια πολυκατοικιών, προσπαθώντας να βρουν και να ανασύρουν τους εγκλωβισμένους. Τα βίντεο που δημοσιεύτηκαν στα social media προκαλούν τρόμο, δείχνοντας ακόμη και 20όροφες πολυκατοικίες να έχουν καταρρεύσει λες και ήταν τραπουλόχαρτα. Η κυβέρνηση κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ζητώντας από γιατρούς και νοσηλευτές να σπεύσουν στα νοσοκομεία για την παροχή βοηθειών στους τραυματίες.
Κάτοικοι αποκαλύπτουν πως μετά τον διπλό σεισμό, δεν έχουν σταματήσει οι μετασεισμοί οι οποίοι όμως είναι μικρότερης έντασης.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για Έλληνες νεκρούς ή τραυματίες.
Υπολογίζεται πως στο Καράκας μένουν περίπου 3.000 Έλληνες.
Τραυματίες και οι οικογένειές τους έχουν κατακλύσει τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας με τους γιατρούς να δίνουν μάχη για να τους παρέχουν την καλύτερη δυνατή φροντίδα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δημοσιογράφος του BBC Mundo που μένει στη Βενεζουέλα, μίλησε για τα όσα εκτυλίχθηκαν μετά τους σεισμούς - «μαμούθ».
Αποκάλυψε πως είδε το κτίριό της να κουνιέται σαν τραπουλόχαρτο ενώ εκείνη βρίσκονταν στον 7ο όροφο
«Το κτίριο άρχισε να τρέμει, είδα τα παράθυρα να κινούνται και αυτό που σκέφτηκα να κάνω ήταν να μπω ανάμεσα στην μπροστινή πόρτα και έναν πέτρινο τοίχο, ο οποίος κατά τη γνώμη μου είναι αρκετά δυνατός, για να προσπαθήσω να προστατευτώ», αφηγήθηκε αρχικά.
Έμεινε εκεί «για αρκετή ώρα», μέχρι που άκουσε τους γείτονες να του φωνάζουν να κατέβει στον δρόμο.
«Είναι η πρώτη φορά μετά από 37 χρόνια που ένιωσα σεισμό αυτού του μεγέθους. Ήταν τόσο δυνατός που νόμιζα ότι το κτίριο θα έπεφτε πάνω μου», αφηγήθηκε προσθέτοντας πως ανάμεσα στα ερείπια ενός κτιρίου που κατέρρευσε, ακούγονταν άνθρωποι να ζητούν βοήθεια.
«Υπάρχουν άνθρωποι που είναι αβοήθητοι επειδή δεν μπορούσαν να βγάλουν τα κατοικίδιά τους έξω. Άλλοι προσπάθησαν να μετακινήσουν τα αυτοκίνητά τους από τα υπόγεια του κτιρίου, φοβούμενοι έναν μετασεισμό που θα επιδείνωνε τα πράγματα».
«Το διαμέρισμά μας έχει μερικούς ραγισμένους τοίχους. Υπάρχουν πεσμένοι στύλοι, δεν έχουμε ηλεκτρικό ρεύμα, δεν υπάρχει σήμα», λέει κάτοικος της περιοχής.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου