Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

https://infognomonpolitics.gr/ Κυπριακό: Θέλουν να θάψουν το δημοψήφισμα για λύση, για να αποφύγουν τη λαϊκή βούληση


 https://infognomonpolitics.gr/

Κυπριακό: Θέλουν να θάψουν το δημοψήφισμα για λύση, για να αποφύγουν τη λαϊκή βούληση

Ο κίνδυνος να μπει το δημοψήφισμα για λύση του Κυπριακού στο ράφι

Ο Γιάννος Χαραλαμπίδης αναλύει τις βρετανικές ιδέες για να παρακαμφθεί το δημοψήφισμα και να περάσει συνομοσπονδιακή λύση χωρίς την δημοκρατική έγκριση του λαού. Διαφωνία Αναστασιάδη-Αβέρωφ για «πολιτική ισότητα». Τοποθετήσεις Ελένης Θεοχάρους και Γιώργου Λιλλήκα για δημοψήφισμα και «κυριαρχική ισότητα». Από το 2006 δεν θέλει δημοψήφισμα ο Αβέρωφ.

Σοβαρές ενδείξεις πως ξεκίνησε η διάχυση βρετανικών ιδεών στην κυπριακή πολιτική και δημοσιογραφική σκηνή με στόχο να πιεσθεί η κοινή γνώμη να αποδεχθεί την πολιτική ισότητα και τη λύση δύο κρατών χωρίς να περάσει καν από δημοψήφισμα. Μια τέτοια εξέλιξη θα είναι χειρότερη και από το Σχέδιο Ανάν του 2004.

Με σημερινή παρέμβαση του την «Πρώτη Εκπομπή» του «Ράδιο Πρώτο», ο πολιτικός αναλυτής Δρ Γιάννος Χαραλαμπίδης εξήγησε τον τρόπο που θα συμβεί αυτό.

Μετά την επίσκεψή του στην Υπάτη Αρμοστεία της Βρετανίας στις 22 Φεβρουαρίου, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου μίλησε για την ανάγκη παραχώρηση στην Τουρκία και στην ηγεσία των Τουρκοκυπρίων της ιδέας της «πολιτικής ισότητας». Προς τούτο προετοιμάζεται και συνάντηση μεταξύ ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ.

Να σημειωθεί πως η ιδέα της «πολιτικής ισότητας», πάγιο αίτημα των Τούρκων πολύ πριν από την εισβολή, την είχε αποδεχθεί πρώτος ο εκλελεγμένος με το ΑΚΕΛ Πρόεδρος Γιώργος Βασιλείου το 1989. Η ουρά που είχε μπει τότε ήταν πως αυτή έπρεπε να συμφωνεί με τον τρόπο που τις καθορίζει το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Νέο δεσμευτικό κείμενο

Για τη κρισιμότητα της άτυπης Πενταμερούς για το Κυπριακό, ο κ. Χαραλαμπίδης ανέφερε πως η Πενταμερής, από τη στιγμή που συμμετέχουν οι Εγγυήτριες Δυνάμεις και οι δύο κοινότητες, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, «κάθε άλλο παρά “άτυπη” μπορεί να θεωρηθεί» αφού αν την ακολουθήσει ένα Κοινό Ανακοινωθέν κάθε άλλο παρά «άτυπη» θα είναι. Και αυτό διότι ένα Κοινό Ανακοινωθέν «δεν είναι τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από ένα, πολιτικά τουλάχιστον, δεσμευτικό κείμενο το οποίο θα αποτελεί μια νέα συμφωνία κορυφής μεταξύ των δύο ηγετών που θα τους δεσμεύει πολιτικά αλλά και σε αρκετά μεγάλο βαθμό νομικό επίπεδο για το τι θα πράξουν παρακάτω».

Συνεπώς, εξηγεί ο κ. Χαραλαμπίδης, «η Πενταμερής είναι η πύλη η οποία ανοίγει σε μια νέα φάση του Κυπριακού το οποίο θέτει καθαρά πάνω σε συνομοσπονδιακές βάσεις».

Διαφωνία Αβέρωφ-Αναστασιάδη για «πολιτική ισότητα»

Για το πραγματικό περιεχόμενο της «πολιτικής ισότητας» που ζητούν οι Τούρκοι, ο κ. Χαραλαμπίδης ανέφερε πως η έρευνα δείχνει πως «υπάρχουν τα έγγραφα των Βρετανών, τον Ιούλιο του 1996, που ζητούν την πολιτική ισότητα όπως είχε καθοριστεί με τον κ. Βασιλείου. Εξελέγη μεν ως Πρόεδρος το 1993 ο Γλαύκος Κληρίδης με σημαία και την πολιτική εναντίον της Δέσμης Ιδεών Γκάλι του 1992 αλλά ξεκίνησαν και στο παρασκήνιο και μέσα από την Δέσμη για πολιτική ισότητα. Με την πάροδο του χρόνου η πολιτική ισότητα έχει λάβει την μορφή που την εννοούν οι Τούρκοι. Δηλαδή μια συνομοσπονδία και στον διαμελισμό της εξουσίας μεταξύ των δύο πλευρών, είτε μέσα από κρυφά βέτο είτε μέσα από φανερά βέτο είτε μέσα από αριθμητικό διαχωρισμό της κυριαρχίας.»

Υπογράμμισε πως «δεν το λέω εγώ αυτό. Σε ένα από τα τελευταία Εθνικά Συμβούλια, όταν ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, ο Αβέρωφ Νεοφύτου, προσπάθησε να ισχυριστεί ότι η τουρκική πλευρά δεν θα θέσει θέμα συνομοσπονδίας αλλά θέμα πολιτικής ισότητας και ισότιμης κυριαρχίας ο Πρόεδρος Αναστασιάδης τον διέκοψε και του επέστησε την προσοχή τονίζοντας ότι όταν οι Τούρκοι μιλούν για πολιτική ισότητα εννοούν συνομοσπονδία. Συνεπώς, το πρώτο που θα πρέπει να γίνει είναι να τα βρει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μαζί με τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ. Εάν έχει αλλάξει κάτι τότε ο κόσμος και η κοινή γνώμη είναι υποχρεωμένοι να μάθουν. Όταν λέμε πολιτική ισότητα ή ισότιμη κυριαρχία ή ο,τιδήποτε άλλο συναφές οι Τούρκοι το εννοούν ως συνομοσπονδία. Αυτό τουλάχιστον αντιλαμβάνεται και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.»

«Δύο Κράτη» & Κοινές Δηλώσεις 2008 και 2014

Η «πολιτική ισότητα» και το «ισότιμο καθεστώς» δύο πολιτειών ή κρατών είχαν ήδη καταγραφεί σε προηγούμενες Κοινές Δηλώσεις μεταξύ «των ηγετών των δύο κοινοτήτων».

Στην Κοινή Δήλωση Χριστόφια-Ταλάτ του 2008 έλεγε ότι αυτός ο συνεταιρισμός θα έχει μια ομοσπονδιακή κυβέρνηση με μια και μόνη διεθνή προσωπικότητα καθώς και μια τουρκοκυπριακή συνιστώσα πολιτεία και μια ελληνοκυπριακή συνιστώσα πολιτεία οι οποίες θα έχουν ισότιμο καθεστώς.

Το ίδιο επαναλαμβάνεται και στην Κοινή Δήλωση Αναστασιάδη-Έρογλου το 2014, προσθέτοντας μάλιστα ότι η κυριαρχία θα προέρχεται εξίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, εννοώντας τις πολιτείες, δηλαδή τα δύο κράτη.

Η αναφορά σε Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους χωρίς την αναφορά της έννοιας «λαός» πουθενά, με βάση το Διεθνές Δίκαιο, επιτρέπει προς την τουρκική πλευρά αντί να αναφέρεται σε κοινότητες να αναφέρεται σε λαούς, εξήγησε ο κ. Χαραλαμπίδης. «Συνεπώς, λαοί έχουν το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης ή χωριστή πηγή εξουσίας. Επίσης, έχει δοθεί το λεγόμενο “κατάλοιπο εξουσίας”. Για τους πιο παλιούς, θα ενθυμούνται ότι ήταν ανάθεμα εάν το κατάλοιπο εξουσίας ανήκε στα κρατίδια αντί στην κεντρική κυβέρνηση», ανέφερε.

Εξήγησε ότι το κατάλοιπο εξουσίας σημαίνει ότι όσες εξουσίες δεν ανήκουν στην κεντρική αλλά στα κρατίδια, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχουν περισσότερες εξουσίες από αυτή. Με αυτό τον τρόπο θα παράγουν πρωτογενές δίκαιο εφ’ όσον δεν θα ελέγχονται από την κεντρική κυβέρνηση.

Αυτό ήταν κάτι που δόθηκε ήδη από το Σχέδιο Ανάν και είναι κάτι ανάλογο με την «αρχή της επικουρικότητας» της ΕΕ, δηλαδή όσες εξουσίες δεν έχουν μεταβιβαστεί από τα κράτη-μέλη προς τις Βρυξέλλες, διότι αυτά παράγουν εξουσία και κυριαρχία, τότε παραμένουν σε αυτά αφού ασκούν και το πρωτογενές δίκαιο.

«Άρα κατ’ αναλογία, ευφυώς οι Τούρκοι χρησιμοποιούν και τις αρχές τις ΕΕ προκειμένου να τεκμηριώσουν ότι αυτό το οποίο προσπαθούν να οικοδομήσουν δεν είναι τίποτε άλλο εκτός από δύο κράτη», υπογράμμισε.

Αβέρωφ & δικαίωμα ψήφου στο βορρά

Ο κ. Χαραλαμπίδης χαρακτήρισε «εύτολμο» τον Αβέρωφ Νεοφύτου καθώς με τα όσα λέει και κάνει που προωθεί αυτές τις αντιλήψεις γιατί ενημερώνει την κοινή γνώμη και μαθαίνει τι πραγματικά συμβαίνει στο Κυπριακό, «ενώ άλλοι ενδεχομένως προσπαθούν να τα κρύψουν».

«Δηλαδή», εξήγησε, «έχουμε δύο κράτη ήδη μέσα από το λεγόμενο κεκτημένο των συνομιλιών. Γιατί; Διότι οι Ελληνοκύπριοι οι οποίοι θα επιστρέψουν, έχουμε δεσμευτεί με το κεκτημένο των συνομιλιών, δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου στο βορρά, στο “τουρκοκυπριακό συνιστών κράτος”. Το δικαίωμα της ψήφου είναι συμφυές, αυθύπαρκτο, μαζί με την έννοια του κράτους, του εδάφους και του προσώπου. Όταν δηλαδή οι Ελληνοκύπριοι οι οποίοι θα έχουν μόνιμη κατοικία στο “τουρκοκυπριακό συνιστών κράτος” δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου, τι σημαίνει αυτό; Ότι στο βορρά θα έχουμε ένα άλλο κράτος και όταν θα υπάρχουν εθνικές εκλογές οι Ελληνοκύπριοι θα εξαναγκάζονται να φεύγουν από το βόρειο κράτος για να έρχονται στο νότιο να ψηφίσουν. Εφόσον είναι η πατρίδα τους το βόρειο κράτος, ποιος τους απαγορεύει να ψηφίσουν εφόσον μάλιστα είναι μόνιμοι κάτοικοι;»

«Αυτή η δέσμευση», συνέχισε, «αποτελεί τμήμα του λεγόμενου κεκτημένου των συνομιλιών διότι ο βορράς θα είναι εσαεί τουρκικός, δηλαδή έχουμε ήδη νομιμοποιήσει μέσα από το κεκτημένο των συνομιλιών ότι ο βορράς θα είναι τουρκικός.»

Επιστροφή ως «τουρίστες» & εκ των προτέρων αποτυχία Πενταμερούς

Στο σχόλιο ότι ο Αβέρωφ Νεοφύτου αποδέχεται την πολιτική ισότητα με αντάλλαγμα την Μόρφου και την Αμμόχωστο (δεν αναφέρθηκε στην Κερύνεια), ο κ. Χαραλαμπίδης είπε «τουρίστες! Το να πας τουρίστας είναι ένα πράγμα. Το να πας κύριος και αφέντης με δικαιώματα στην πατρίδα σου είναι άλλο πράγμα. Συνεπώς οποιοδήποτε και εάν είναι το αποτέλεσμα της Πενταμερούς εκ των προτέρων λόγω του κεκτημένου των συνομιλιών είναι αποτυχημένο. Δηλαδή εάν προχωρήσει αυτή η διαδικασία θα οδηγήσει στην απώλεια εδαφών και θεμελιωδών δικαιωμάτων όπως το αναφέρει η ΕΕ για τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεύτερο, αν πάλι δεν καταφέρουν να εκδώσουν κοινό ανακοινωθέν, πάλι θα είναι αποτυχία. Δηλαδή έχουν οδηγήσει, λόγω της έλλειψης σχεδίου β’, την κατάσταση σε αποτυχία οτιδήποτε και αν γίνει.»

«Νενικήκαμεν» & βρετανική ιδέα για λύση χωρίς δημοψήφισμα

«Και το τονίζουμε αυτό διότι αντιλαμβανόμαστε ότι θα βρεθούμε ενδεχομένως μπροστά σε ένα νέο “νενικήκαμεν”. Διότι είναι πλέον ηλίου φαεινότερο ότι κάθε φορά που τα κάνουν θάλασσα έρχονται και ισχυρίζονται ότι κέρδισαν τους Τούρκους. Και το χειρότερο; Η δική μου η πληροφόρηση είναι ότι οι Βρετανοί προωθούν τη λύση χωρίς δημοψήφισμα. Και έχουν ήδη προσεγγίσει πολιτικούς δικούς μας για να μπορέσουν να βγουν μπροστά προκειμένου να πείσουν ότι δεν χρειάζεται δημοψήφισμα διότι υπάρχουν κάποιοι επιτήδειοι οι οποίοι θα παρασύρουν τον κόσμο που δεν γνωρίζουν όσα γνωρίζει η σοφία των πολιτικών μας τι σημαίνει αυτή η λύση διότι δεν έχουν τις γνώσεις και άρα θα γίνει το ένα και το άλλο», είπε.

Ο κ. Χαραλαμπίδης πιστεύει ότι η κλήση Αβέρωφ προς ΑΚΕΛ είναι μια ειλικρινής προσπάθεια «προκειμένου να συμπήξει συμμαχία μαζί με τις όμορες δυνάμεις της ηγεσίας του ΑΚΕΛ. Δηλαδή, εγώ δεν βλέπω γιατί είναι κάτι καχύποπτο ή κάτι κακό. Εφόσον συμφωνούν στο Κυπριακό, ο κ. Νεοφύτου αυτό προσπαθεί να κάνει. Δηλαδή να συμπήξει μια συμμαχία η οποία θα καλύπτει πέραν του 60% για να μπορεί να ισχυρίζεται ότι νομιμοποιείται η οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται.»

Βρετανικές ομάδες μελετούν το 2004

Υπενθύμισε το τι γινόταν το 2004 σε Κύπρο και Ελλάδα με τις εφημερίδες που υποστήριζαν το ΝΑΙ. «Υποστήριζαν γράφοντας ότι “σχηματίζεται συμμαχία της τάξη του 70%+”. Δηλαδή οι ψηφοφόροι του ΑΚΕΛ με τους ψηφοφόρους του ΔΗΣΥ. Αυτό που έχουν πάθει οι Βρετανοί το 2004, όπως πληροφορούμαι, το μελετούν επισταμένα με ομάδες τους. Δηλαδή, ποιοι ήταν οι λόγοι για τους οποίους έχασαν; Ένας από τους λόγους τους κύριους ήταν το δημοψήφισμα», είπε ο κ. Χαραλαμπίδης.

Αναφέρθηκε επίσης και σε ένα δεύτερο λόγο που σχετίζεται με το Κραν Μοντάνα «έτσι ώστε να είναι ευάλωτος ως προς τη λύση του Κυπριακού ο Πρόεδρος Αναστασιάδης». Το πρώτο σημείο ήταν οι εκλογές, με τον Πρόεδρος να προτιμά τη θέση αυτή παρά αυτή του “συμπροέδρου” σε περίπτωση λύσης και το δεύτερο σημείο είναι ότι οι δημοσκοπήσεις σε περίπτωση δημοψηφίσματος, ακόμα και πριν το Κραν Μοντανά, δεν ξεπερνούσαν το 23% με 25%.

Να δεσμευτούν για δημοψήφισμα οι πολιτικές ηγεσίες

«Άρα, για να περάσει η λύση, πρέπει να αφαιρεθεί από το κάδρο ο λαός», τόνισε ο κ. Χαραλαμπίδης.

Πηγαίνοντας πιο πέρα, αναρωτήθηκε: «Και παρακαλώ, έχετε ακούσει το τελευταίο διάστημα να γίνεται αναφορά σε δημοψήφισμα; Ας δεσμευτούν, αφού δεν είναι έτσι τα πράγματα, οι ηγεσίες, δηλαδή των μεγάλων κομμάτων, ότι θα έχουμε δημοψήφισμα.»

Διαπραγματευτικά λάθη & συνταγολόγιο επίλυσης συγκρούσεων

Σε άλλη τοποθέτηση του χθες βράδυ στις «Τομές στα Γεγονότα» του «Σίγμα», ο κ. Χαραλαμπίδης ανέφερε πως «η Πενταμερής έχει λόγο μόνο εάν τεθεί επί τάπητος ότι θα επιβιώσει η Κυπριακή Δημοκρατία». Κάλεσε τον Πρόεδρο Αναστασιάδη να τα βρει με τον κ. Αβέρωφ Νεοφύτου και με την υπόλοιπη πολιτική ηγεσία για να μην μπει η ελληνοκυπριακή πλευρά πολυτεμαχισμένη σε μια διαπραγμάτευση, πράγμα που θα εκληφθεί ως αδυναμία από τους Τούρκους.

Προειδοποίησε επίσης πως η αποδοχή από τώρα της πολιτικής ισότητας είναι και διαπραγματευτικό λάθος, αφού οι Τούρκοι θα το θεωρήσουν δεδομένο και θα ζητήσουν ακόμη περισσότερα στην τράπεζα των συνομιλιών.

Άλλωστε, όπως υπενθύμισε, αυτή την πρακτική την εφαρμόζουν οι Τούρκοι και έχουν πετύχει όλες τις έως τώρα διαπραγματευτικές επιτυχίες τους εις βάρος μας. «Είναι το λεγόμενο συνταγολόγιο της επίλυσης συγκρούσεων, έτσι το λέμε στην διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων. Δηλαδή μελετάς τον αντίπαλό σου πώς αντιδρά και εμείς δυστυχώς δίνουμε, δίνουμε, δίνουμε προτού κάτσουμε στο τραπέζι. Είναι λάθος τακτική δηλαδή. Και να είχες πρόθεση να το δώσεις, δεν το δίνεις εκ των προτέρων.»

«Community States» – Τοποθετήσεις Ελ. Θεοχάρους & Γ. Λιλλήκα

Στο ίδιο πλαίσιο μίλησαν στην ίδια εκπομπή και η Ελένη Θεοχάρους και ο Γιώργος Λιλλήκας που ήδη εξέφρασαν ανησυχίες για τα όσα ακούγονται για την προοπτική μη τέλεσης δημοψηφίσματος και την προοπτική να υπάρξει “ενδιάμεση συμφωνία” που να περάσει από την βουλή και όχι από τον λαό.

Η κ. Θεοχάρους χαρακτήρισε ως «παραληρηματική» τη δήλωσή του Αβέρωφ Νεοφύτου και πως η πολιτική ισότητα έχει παραχωρηθεί με το ψήφισμα 716 του 1991 όπου και καταγράφεται για πρώτη φορά. Θεωρεί πως είναι ήδη κεκτημένο για τους Τούρκους οπότε απορεί τι άλλο μένει να δώσει ο κ. Νεοφύτου σε αυτούς και εικάζει πως αυτό είναι η «κυριαρχική ισότητα» των «community states».

Αυτά, αναφέρει, υπήρξαν μόνο σε τρεις περιπτώσεις στον κόσμο. Στο ρατσιστικό άπαρτχαϊντ της Νοτίου Αφρικής, στη Βόρειο Ιρλανδία όπου υπάρχει διαχωρισμός Καθολικών και Διαμαρτυρομένων και στην πρόταση του Τραμπ για επίλυση του Παλαιστινιακού. Πιστεύει πως είναι αυτή την «κυριαρχική ισότητα» που θα ζητήσουν να κερδίσουν στην Πενταμερή.

Υπάρχει επίσης ανησυχία πως θα επιδιωχθεί μια «ενδιάμεση στρατηγική συμφωνία» διότι η Πενταμερής δεν είναι στην ουσία άτυπη και πως προωθείται το τουρκο-βρετανικό σχέδιο της συνομοσπονδίας δύο κρατών. Η ίδια δήλωσε πως δεν θα δεχθούν να περάσει τέτοια λύση χωρίς δημοψήφισμα και έκφραση της βούλησης του κυπριακού λαού. Είπε χαρακτηριστικά πως «κανενός οι ώμοι δεν είναι τόσο ισχυροί για να αντέξουν αυτό το βάρος το οποίο για τα δικά μας δεδομένα σημαίνει τον πλήρη εκτουρκισμό και εξισλαμισμό της πατρίδα μας». Αυτό δεν μπορεί να γίνει ούτε από τη Βουλή ούτε από πρόσκαιρες συμμαχίες ΑΚΕΛ-ΔΗΣΥ, όπως έκαναν με τον «Νόμο Ακιντζί».

Ο κ. Λιλλήκας ανάφερε πως η τουρκική πλευρά ακολουθεί τη στρατηγική της με ευλάβεια και κάθε φορά που υπάρχει αδιέξοδο εμείς αφήνουμε τις υποχωρήσεις και τους συμβιβασμούς μας στο τραπέζι και η Τουρκία να επανέρχεται στον επόμενο γύρο με ακόμα πιο ακραίες απαιτήσεις.

Αναρωτήθηκε τι χρειάζεται σύγκληση της άτυπης Πενταμερούς, δεδομένων των θέσεων Ερντογάν και Τατάρ για δύο κράτη, πέραν από τη «νομιμοποίησει» την Τουρκία στο να θέσει στο τραπέζι την συνομοσπονδία και τα δύο κράτη.

Με βάση και τα όσα γράφτηκαν στα τουρκικά ΜΜΕ για το ρόλο της Βρετανίας, ο κ. Λιλλήκας ανησυχεί πως από «μια διαδικαστική άτυπη διάσκεψη πολύ φοβάμαι ότι θα εξελιχτεί σε μια ουσιαστική διάσκεψη για να συζητούμε πάνω στο βρετανικό σχέδιο».

Για την ΕΕ ανέφερε πως τον ενδιαφέρουν οι πράξεις και όχι τα λόγια και πως ίσως να μην διαφωνούσε κιόλας με μια λύση δύο κρατών που θα της επέτρεπε να προχωρήσει στις εμπορικές και οικονομικές σχέσεις της με την Τουρκία.

Αβέρωφ: Από το 2006 κατά του δημοψηφίσματος

Σύμφωνα με τα αμερικανικά έγγραφα που διέρρευσαν στο Wikileaks, ο Αβέρωφ Νεοφύτου είναι τουλάχιστον από τον Μάιο του 2006 που θεωρεί πως η όποια λύση του Κυπριακού πρέπει να επιβληθεί χωρίς δημοψήφισμα.

Όπως ανέφερε το «SigmaLive» τον Απρίλιο του 2019, έγγραφο με κωδικό 06NICOSIA766, ημερομηνίας 23ης Μαΐου 2006, σύμφωνα με το οποίο ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου ανέφερε ότι το κόμμα του έχει υποφέρει τα μάλα για την επιλογή του “ΝΑΙ” στο σχέδιο Ανάν για το δημοψήφισμα και για αυτό τον λόγο το κόμμα του δεν μπορεί δημόσια να υποστηρίξει το σχέδιο. Ο Α. Νεοφύτου, σύμφωνα πάντα με το έγγραφο, πρόσθεσε ότι κατ` ιδίαν είναι διατεθειμένος να ομολογήσει ότι το σχέδιο Ανάν παραμένει η μόνη βιώσιμη βάση για επανένωση.

«Ο Αβέρωφ Νεοφύτου πρότεινε όπως: (1) το όνομα «Ανάν» θα πρέπει να αφαιρεθεί από οποιοδήποτε σχέδιο, (2) δεν θα πρέπει να υπάρξουν στο µέλλον δημοψηφίσματα για Ναι και Όχι και (3) Οι Ελληνοκύπριοι θα πρέπει να καθησυχαστούν ότι η ΕΕ παίζει κεντρικό ρόλο, ακόμα και αν αυτό δεν ίσχυε.

«Εξήγησε (ο Αβέρωφ) ότι οι Ελληνοκύπριοι έχουν μια τάση να δείχνουν περιφρόνηση στη διεθνή κοινότητα σαν σύμβολο πατριωτισμού, και τα πλειοψηφικά “Όχι” σε τέτοια σενάρια αντιμετωπίζoνται γενικά ως εθνικός θρίαμβος. Η δύναμη του “Όχι” είναι βαθιά ριζωμένη στην ελληνική ψυχή και μαρτυρεί την εθνική γιορτή κάθε 28η Οκτωβρίου, όταν ο Μεταξάς απέρριψε το τελεσίγραφο Musolini την ημέρα του ΟΧΙ», αναφέρει.

Κατεχόμενα: Οι Βρετανοί παρακολουθούν «με ενδιαφέρον» την πρόταση λύσης δύο κρατών

Σύμφωνα με το Γραφείο Τύπου & Πληροφοριών, η «Güneş» σε σημερινό της δημοσίευμα γράφει ότι Βρετανοί Βουλευτές απέστειλαν συγχαρητήρια επιστολή στον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ερσίν Τατάρ για την νίκη τους στις παράνομες «προεδρικές εκλογές». Στην επιστολή, η οποία υπογράφεται από τον Λόρδο Northbrook, συμπρόεδρο της ομάδας φιλίας με το κατοχικό καθεστώς της «ΤΔΒΚ» (APPG-KKTC) που αποτελείται από όλα τα κόμματα, γίνεται αναφορά στην επίσκεψη Τατάτ στο Λονδίνο όταν ήταν «πρωθυπουργός» και στην πολιτική που εξήγησε σε ομιλία του στο Κοινοβούλιο περί δύο κρατών στη βάση της κυριαρχικής ισότητας. Επισημαίνοντας ότι τον περιμένουν ξανά στο Λονδίνο, οι βρετανοί βουλευτές σημειώνουν ότι «θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον την λύση δύο κρατών που προτείνατε».

Απαντώντας στην επιστολή, ο Τατάρ εξέφρασε ικανοποίηση για τις προσπάθειες της εν λόγω ομάδας κατά «της απάνθρωπης απομόνωσης που εφαρμόζεται στον τουρκοκυπριακό λαό και των αδικιών». Ο Τατάρ ανέφερε και τα εξής:

«Αποδίδω μεγάλη σημασία στη συνέχιση συντονισμένων εργασιών λόμπι στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη διερεύνηση νέων ευκαιριών σε θέματα όπως το εμπόδιο και οι απευθείας πτήσεις μετά το BREXIT. Με τον Βρετανό Υπουργό Εξωτερικών Dominic Raab συζητήσαμε και αυτά τα θέματα μαζί με άλλα κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί. Ως τουρκοκυπριακή πλευρά που υποστηριζόμαστε πλήρως από την Τουρκία θέτουμε επί τάπητος τη θέση ότι οποιαδήποτε βιώσιμη και ρεαλιστική λύση στην Κύπρο πρέπει να βασίζεται στην κυριαρχική ισότητα δύο κρατών που ζουν πλάι-πλάι σε συνεργασία».

Υπενθυμίζοντας ότι δεν κατέστη δυνατή η εξεύρεση λύσης με το Σχέδιο Ανάν το 2004 και στο Κραν Μοντά να το 2017, ο Τατάρ ισχυρίστηκε ότι δεν έχει διαπράξει κανένα λάθος η τουρκοκυπριακή πλευρά στις διαπραγματεύσεις για εξεύρεση ομοσπονδιακής λύσης, οι οποίες τελείωσαν λόγω του γεγονότος ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά απορρίπτει τον διαμοιρασμό της εξουσίας και της ευημερίας με την «αδιάλλακτη και ηγεμονική της επιθυμία».

Σημερινή

See     more             https://infognomonpolitics.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

O εξαίρετος ήχος της Επιδαύρου οφείλεται στην μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας Αρχαία Ελλάδα https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων. Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων. Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. ellkosmtheatro Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικ...

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Η ελληνική γλώσσα φαίνεται ότι στο επόμενο διάστημα θα κυριαρχήσει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς αποδείχθηκε ότι εξαιτίας της ακριβολογίας που τη διακρίνει οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές νέας προχωρημένης τεχνολογίας αναγνωρίζουν την ελληνική γλώσσα ως νοηματική, διότι οι έννοιες, οι καταστάσεις που περιγράφουν οι ελληνικές λέξεις, απεικονίζονται στις οθόνες των νέας τεχνολογίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μάλιστα ήδη το μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο CNN εφαρμόζει το πρόγραμμα Hellenic Quest το οποίο προβλέπει την ηλεκτρονική εκμάθηση της ελληνικής. Το πρόγραμμα αυτό το CNN άρχισε να το διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληρο φοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.. Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, ο πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής, επειδή ...

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ….Έχουμε το γονίδιο Έψιλον που δεν υπάρχει σε άλλο λαό. (βίντεο)

Το D.N.A μας που από ότι αποφάνθηκαν στις 19/11/2012 Γάλλοι ... ... βιολόγοι ότι στο D.N.A των Ελλήνων υπάρχουν κάποια χρωματοσώματα που μας καθιστούν διαφορετικούς. Θα μπορούσε να ήταν το ΙΧΩΡ. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Stanford των Ηνωμένων Πολιτειών και της Παβίας της Ιταλίας το D.N.A των Ελλήνων καταδεικνύει πως σε ποσοστό 99,5% πρόκειται για καθαρή φυλή που δεν έχει επηρεαστεί από Σλάβους, Τούρκους ή οποιουσδήποτε άλλους. Αυτό είναι που τους ενοχλεί. Είμαστε απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο νοών νοείτο. Το D.N.A. των Ελλήνων είναι ιδιαιτέρως ξεχωριστό. Υπάρχει μία ομάδα στο χρωμόσωμα Υ. Στο χρωμόσωμα αυτό υπάρχον γνωρίσματα που μεταβιβάζονται μόνο από τον άνδρα. Γνωρίζουμε από την εποχή του Ομήρου ακόμη ό,τι ο ΙΧΩΡ μεταβιβάζεται μόνον από τον άνδρα. Έτσι λοιπόν επιτέλους η επιστήμη μπόρεσε και ταυτοποίησε το γονίδιο Έψιλον. Το γονίδιο Έψιλον βρίσκεται στο χρωμόσωμα Υ και η συγκεκριμένη τοποθεσία του ονομάζεται Ε 1Β 1Β. Εκτος από την Ελλάδα αυ...

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Ελληνική Γλώσσα Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft) Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος). Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική ...

Εξαιρετικό κείμενο των New York Times 1975: «Οι Έλληνες έστησαν τον άνθρωπο στα πόδια του» ελληνισμός https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Στην -παγκόσμιας κυκλοφορίας- Αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 1975 ένα άρθρο-ύμνος για τον Ελληνισμό, πού έχει ως εξής: «…Για χιλιάδες χρόνια παλαιότεροι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Περσών, των Ασσυρίων, των Βαβυλώνιων, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες. Οι ‘Έλληνες όμως, πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του. Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος… Ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα, έλεγε ο Σοφοκλής, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμάσιο από τον άνθρωπο. Οι ‘Έλληνες έπεισαν τον άνθρωπο, όπως ο Περικλής το τοποθέτησε, ότι ήταν δικαιωματικά ο κάτοχος και ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες. Οι αρχαίοι Έλληνες ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτόν του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας μαζί με τον Σωκράτη ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμ...

Στο βυθό των Κυθήρων: Oι θησαυροί του Παρθενώνα που ο Λόρδος Έλγιν δεν πήρε ποτέ μαζί του (φωτό & βίντεο).ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΟΥ «ΜΕΝΤΩΡ»

http://www.maiandrosnews.gr/post/4162-sto-bytho-ton-kythiron-oi-thisayroi-toy-parthenona-poy-o-lordos-elgin-den-pire-pote-mazi-toy-(foto--binteo)ypobryxies-li 26 Μαΐ 2017 19:40 ης Μαρίνας Νικολάκη Ένας ολόκληρος θησαυρός, που περιλαμβάνει από αιγυπτιακά αγάλματα μέχρι νομίσματα και αμφορείς, βρέθηκε στο ναυάγιο του «Mentor» (Μέντωρ), του πλοίου που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα που λεηλάτησε ο λόρδος Έλγιν από την Ελλάδα στην Αγγλία, με την άδεια των Οθωμανών. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα-αφιέρωμα της ισραηλινής Haaretz, η βαρυφορτωμένη φρεγάτα βυθίστηκε νοτιοδυτικά των Κυθήρων, κατά το ταξίδι επιστροφής της στη Βρετανία. Τα μάρμαρα που μετέφερε διασώθηκαν (ο ίδιος ο Έλγιν ζήτησε βοήθεια σχετικά, αναφέροντας πως «είχε κάποιες ποσότητες κιβωτίων με πέτρες χωρίς αξία, αλλά μεγάλης σημασίας για εμένα»), ωστόσο είναι πολλά αυτά τα οποία έμειναν στο ναυάγιο, ακόμα και αν επί 200 χρόνια ήταν στο έλεος των απανταχού «ενδιαφερομένων». Ομάδα αρχαιολόγ...

Η σοφία και η κυριολεξία της ελληνικής γλώσσας https://www.newsone.gr

https://www.newsone.gr Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.» Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ...

Φράγκος Φραγκούλης: ''Θα ήθελα στο συλλαλητήριο τον Αρχιεπίσκοπο και του Ιεράρχες'

ROMFEA.GR | Σε νέες δηλώσεις προέβη ο Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕΣ Φράγκος Φραγκούλης, μετά την επίθεση που έκανε κατά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο κ. Φράγκος στην δήλωσή του αναφέρει: "ΕΚΦΡΑΖΩ το παράπονο ότι θα ήθελα ναναι παρόντες στο συλλαλητήριο, όλοι οι Σεβάσμιοι Μητροπολίτες με τον Αρχιεπίσκοπο, μπροστάρηδες στον αγώνα για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ οπως ήταν πάντοτε η Εκκλησία ... See more http://www.romfea.gr/diafora/19584-fragkos-fragkoulis-tha-ithela-sto-sullalitirio-ton-arxiepiskopo-kai-tou-ierarxes

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Του Αντώνη Μπρισιμιτζή Ε : ε efendi = αφέντης [αρχ. ελλ. αυθέντης > μεσν. ελλ. αφέντης > τουρκ.]. efendilik = αφεντιά [μεσν. ελλ. αφέντης + τουρκ. -lik > τουρκ.]. egemen = κυρίαρχος, ανεξάρτητος [αρχ. ελλ. ηγεμών > τουρκ.]. egoist = εγωιστής [ελλ. > γαλλ. egoïste > τουρκ.]. egoizm = εγωισμός [ελλ. > γαλλ. egoïsme > τουρκ.]. egzama = έκζεμα [μετγν. ελλ. > τουρκ.]. egzogami = εξωγαμία [νεοελλ. > γαλλ. exogamie > τουρκ.]. egzotik = εξωτικός [αντιδ. αρχ. ελλ. έξω > αρχ. ελλ. εξωτικός > γαλλ. exotique > τουρκ., νεοελλ.]. eklektik = εκλεκτικός [μετγν. ελλ. > γαλλ. éclectique > τουρκ.]. eklektizm = εκλεκτισμός, εκλεκτικισμός [ελλ. > γαλλ. éclectisme > τουρκ.]. ekliptik = εκλειπτική [μετγν. ελλ. > γαλλ. écliptique > τουρκ.]. eko = ηχώ [αρχ. ελλ. > γαλλ. écho > τουρκ.]. ekol = σχολή, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό ρεύμα [αρχ. ελλ. σχολή > λατ. schola > γαλλ. école > τουρκ., πβ. okul]. ekolali = ηχολαλία [ελλ...