Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε τουρκικά χέρια ο τουρισμός του ανατολικού Αιγαίου, ασφυξία για τα νησιά μας Τι λένε στελέχη της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας

Μηνάς Τσαμόπουλος
Οι έλληνες πλοιοκτήτες της Χίου, Μυτιλήνης, Σάμου, Κω και Ρόδου είτε απέσυραν τα πλοία τους είτε έγιναν ταξιδιωτικοί πράκτορες των Τούρκων πλοιοκτητών έναντι προμήθειας για να επιβιώσουν
Οικονομική ασφυξία απειλεί τα απομακρυσμένα από την ηπειρωτική Ελλάδα, νησιά του Αιγαίου. Οι αστοχίες στο ακτοπλοϊκό δίκτυο του ταλανίζουν εδώ και χρόνια τους νησιώτες, σε συνδυασμό με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, συνεχίζουν να δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στις νησιωτικές κοινωνίες που φθάνουν στο όριο της οικονομικής καταστροφής.

Στο ανατολικό Αιγαίο η Τουρκία έχει αναλάβει τα ηνία και τον ρόλο του θαλάσσιου μεταφορέα ελέγχοντας πλέον την τουριστική ροή προς και από τα ελληνικά νησιά και κατά συνέπεια επηρεάζοντας κατά το δοκούν την επιχειρηματική τους επιβίωση.

Οι έλληνες πλοιοκτήτες της Χίου, Μυτιλήνης, Σάμου, Κω και Ρόδου είτε απέσυραν τα πλοία τους είτε έγιναν ταξιδιωτικοί πράκτορες των Τούρκων πλοιοκτητών έναντι προμήθειας για να επιβιώσουν. Πολλά τουρκικά επιβατηγά πλοία έχουν αποσυρθεί από τις εσωτερικές γραμμές του Βοσπόρου και κυριαρχούν στο ανατολικό Αιγαίο. Όπως επισημαίνουν οι ακτοπλόοι «το παιχνίδι για τα ελληνόκτητα πλοία των νησιών του Αιγαίου έχει χαθεί οριστικά».


Οι τούρκοι διαχειριστές

Η τουρκική κυβέρνηση, επιπλέον, δίνει σε ιδιώτες τα λιμάνια που βρίσκονται απέναντι από τα ελληνικά νησιά και οι διαχειριστές τους γίνονται και πλοιοκτήτες καθορίζοντας τις τιμές και κάνοντας παιχνίδι μόνοι τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο στο δρομολόγιο Μαρμαρίδα-Ρόδος διακινούνται 220.000 επιβάτες και τα έσοδα του Τούρκου διαχειριστή του λιμανιού υπολογίζονται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

Στελέχη της ακτοπλοΐας επεσήμαναν στο «Πρώτο Θέμα»: «Ο κίνδυνος και οι συνέπειες της κρίσης στην ακτοπλοΐα είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο και η ανάγκη λήψεως άμεσων μέτρων εδώ και τώρα είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε. Ήδη ηχούν στα αυτιά όλων των παραγόντων της Ακτοπλοΐας σειρήνες για ξένα funds που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν κεφαλαιακά τις εταιρείες ούτως ώστε να αυξηθεί η ταμειακή τους ρευστότητα έναντι δυσβάστακτων ανταλλαγμάτων που αν προχωρήσουν θα οδηγήσουν μαθηματικά τον κλάδο σε αφελληνισμό».

Οι ίδιοι προσέθεσαν χαρακτηριστικά: «Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι γείτονές μας πολυεκατομμυριούχοι Τούρκοι είναι μεταξύ των πρώτων που επιδιώκουν να πατήσουν πόδι και να κυριαρχήσουν στο Αιγαίο και στις άλλες ελληνικές θάλασσες αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της Ακτοπλοΐας μας. Ήδη στο ανατολικό Αιγαίο στις μεταφορές μεταξύ ελληνικών νησιών και τουρκικών παραλίων κυριαρχούν. Έχουν βάλει πόδι στο Αιγαίο».

Κύκλοι της ναυτιλίας τονίζουν ότι «είναι πολύ κοντά ο χρόνος που τις ελληνικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα αναλάβουν άλλοι κοινοτικοί και μη πλοιοκτήτες, ίσως και Τούρκοι, με τους δικούς τους όμως όρους και προϋποθέσεις. Όροι όμως που θα φέρουν σε δυσμενή θέση όχι μόνο τους Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και όλους τους Έλληνες νησιώτες».


Οι άγονες γραμμές

Την ίδια ώρα στην Ελλάδα, οι υπερχρεωμένες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προσπαθούν να διασωθούν. Τα πλοία του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου έχουν μειωθεί από 125 που ήταν το 2001 σε 57 το 2015. Παράλληλα οι αποζημιώσεις για τις άγονες γραμμές που δίνει το κράτος έχουν μειωθεί με αποτέλεσμα να απομονώνονται ολοένα και περισσότερο οι νησιωτικοί ακρίτες.

Πιο συγκεκριμένα, το 2009 δόθηκαν για την κάλυψη των άγονων γραμμών 130 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 το ποσό μειώθηκε στα 110 εκατομμύρια , το 2013 στα 84.750.000 και το 2015 υπολογίζεται το ποσό να φθάσει στα 75 εκατομμύρια. Σύμφωνα με πληροφορίες το κράτος έχει να πληρώσει από την αρχή του χρόνου τις εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια δημοσίου συμφέροντος επιδεινώνοντας το οικονομικό τους πρόβλημα.

Η ολοένα μειούμενη αποζημίωση- επιδότηση των μη εμπορικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των δρομολογίων σε βάθος χρόνου με δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για τις ανάγκες του μόνιμου νησιωτικού πληθυσμού, όσο και του αυξανόμενου τουριστικού ρεύματος προς τα ελληνικά νησιά.

Τα λάθη και τα προβλήματα

«Η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών βάσει του «οικονομικότερου τρόπου» που εφαρμόζεται σήμερα, και ο οποίος βασίζεται στα συνεχώς μειούμενα και ανεπαρκή κεφάλαια που διατίθενται από το κράτος, είναι λανθασμένος.

Το επίπεδο των υπηρεσιών δεν καθορίζεται από τις συγκοινωνιακές ανάγκες αλλά από τα διαθέσιμα κεφάλαια και αυτός βέβαια είναι ο λόγος πολλών προβλημάτων και παραπόνων των νησιωτών μας» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης προσθέτοντας: «Επίσης, είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εξυπηρέτηση κάποιων νησιών και κυρίως στο Β. Αιγαίο οφείλονται αποκλειστικά στη λανθασμένη εκ των υστέρων νομοθετική αλλαγή των σωστών διαδικασιών, που αρχικά είχαν θεσμοθετηθεί για την παροχή κινήτρων για τη δρομολόγηση σύγχρονων, νέας τεχνολογίας και μικρής ηλικίας πλοίων με πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας. Η προς το χείρον αλλαγή της νομοθεσίας είχε ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των υπηρεσιών με δρομολογήσεις πλοίων 40 ετών και αποκλεισμό νέων και σύγχρονων πλοίων».

Ο κ. Σακέλλης, αναφερόμενος στις κινήσεις που πρέπει να γίνουν, επισημαίνει: «Σήμερα εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε τις πολυετείς συμβάσεις με ποιοτικά κριτήρια, οι οποίες δίνουν λύσεις διαρκείας στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας, όπως εξάλλου αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας στις Κυκλάδες, δηλαδή σε γραμμές που δρομολογήθηκαν πλοία με τις παραπάνω προϋποθέσεις. Για την αναδιοργάνωση των δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας πρέπει να γίνουν πολύ σοβαρές μελέτες γραμμή προς γραμμή και να προχωρήσουμε σε τακτικές συνδέσεις των μικρών νησιών και με ανταποκρίσεις όπου είναι δυνατόν και όπου χρειάζονται.

Λόγω παντελούς έλλειψης λιμενικών χερσαίων υποδομών, οι ανταποκρίσεις πρέπει να είναι άμεσες ή μικρής διάρκειας και τα πλοία ιδίων προσόντων σε ότι αφορά στις καιρικές συνθήκες, ώστε να μη δημιουργούνται εμπόδια σε περιπτώσεις απαγόρευσης απόπλου.

Άποψη μας είναι ότι πρέπει να εφαρμοστεί ανά περίπτωση διαφορετικός τρόπος σύνδεσης γιατί άλλες φορές είναι απαραίτητες οι ανταποκρίσεις και άλλες οι απευθείας συνδέσεις. Μια τέτοια μελέτη και οργάνωση των δρομολογίων προς τα μικρά νησιά μας θα αναβαθμίσει σημαντικά τις υπηρεσίες και θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων. Είναι όμως μεγάλο λάθος να πιστεύουμε ότι θα μειώσει τη κρατική δαπάνη, η οποία αντίθετα είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί».


Τα απομονωμένα νησιά

Προβλήματα ακτοπλοικής σύνδεσης αντιμετωπίζουν αρκετά νησιά. Ειδικά αυτή την περίοδο η Τήλος, καταστρέφεται οικονομικά αφού μεγάλα διεθνή τουριστικά γραφεία ακυρώνουν κάθε ημέρα τις κρατήσεις. Το νησί που έχει δύο φορές την εβδομάδα σύνδεση με Πειραιά, εξυπηρετείτο από πλοίο που έκανε το τοπικό δρομολόγιο με τη Ρόδο. Το πλοίο διαχειριζόταν εταιρεία στην οποία μεγαλομέτοχος είναι ο Δήμος Τήλου.

Όμως η σύμβαση με το Δημόσιο έληξε και έπρεπε να το αντικαταστήσουν με νεότερο πλοίο ηλικίας έως 10 ετών. Το υπάρχον που είναι 25 ετών βγήκε προς πώληση από το περασμένο Σεπτέμβριο χωρίς άμεσο αποτέλεσμα. Στο χρονικό αυτό σημείο αρχίζουν τα προβλήματα με τη γραφειοκρατία του Υπουργείου Ναυτιλίας όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η δήμαρχος Μαρία Καμμά-Αλιφέρη μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα»:

«Μετά από αγώνα ζητήσαμε από τον υπουργό Θ.Δρίτσα να μας δοθεί μία παράταση ώστε να μην χαθεί η καλοκαιρινή περίοδος που είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ζωή του νησιού και να δρομολογήσουμε πλοίο που θα διαχειρίζεται άλλη εταιρεία από αυτή που είναι μεγαλομέτοχος ο Δήμος αφού δεν έχουμε προλάβει να το αντικαταστήσουμε. Τελικά μας δόθηκε η παράταση-εξαίρεση όμως μόνο για έναν μήνα, έως τα τέλη Ιουνίου, αλλά με την προϋπόθεση ότι την πρακτόρευση θα κάνει ο Δήμος.

Όμως αυτό δεν γίνεται. Δεν μπορεί άλλος να φαίνεται ότι έχει το πλοίο και άλλος να το διαχειρίζεται ο Δήμος. Δεν μπορούν οι δημοτικοί υπάλληλοι να μπαίνουν μέσα στο πλοίο και να κόβουν εισιτήρια. Από τις υπηρεσίες του υπουργείου μας είπαν ότι το προβλέπει η νομοθεσία. Όμως αυτό δεν είναι πουθενά γραμμένο. Τους το είπα και δεν πήρα απάντηση».

Η δήμαρχος Τήλου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το πρόβλημα λέγοντας: «Το αποτέλεσμα είναι η Τήλος να κινδυνεύει με οικονομική καταστροφή αφού λόγω έλλειψης συχνών δρομολογίων με τον Πειραιά οι τουρίστες εξυπηρετούνταν με το τοπικό δρομολόγιο μέσω Ρόδου από το 1999. Δεν ξέρω τι να πω. Σα να θέλουν να χαντακώσουν το νησί. Μας καταδικάζουν σε οικονομικό θάνατο. Τα μεγάλα διεθνή ταξιδιωτικά πρακτορεία κάνουν συνεχώς ακυρώσεις. Είμαστε σε απελπιστική κατάσταση».


Τα Δωδεκάνησα

Τα απομακρυσμένα νησιά των Δωδεκανήσων είναι αυτά που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοίας.

Οι Λειψοί έχουν ένα δρομολόγια από Πειραιά, η Νίσυρος και η Τήλος δύο δρομολόγια όπως και η Σύμη. Επίσης, το Καστελόριζο έχει σύνεση με την ηπειρωτική χώρα δύο φορές την εβδομάδα.

Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν η Κάσος και η Κάρπαθος δύο νησιά με 7.000 κατοίκους. Εξυπηρετούνται από Πειραιά με δύο δρομολόγια την εβδομάδα όμως το μεγάλο θέμα προκύπτει από το γεγονός ότι δεν έχουν συνδέσεις με άλλα νησιά. Δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε μέσο της Ρόδου ούτε μέσω του Ηρακλείου της Κρήτης όπως συμβαίνει με άλλα νησιά.

Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγ. Ευστράτιου με την ηπειρωτική χώρα προκάλεσε η απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να κηρύξει έκπτωτη τη ναυτιλιακή εταιρεία C-Link η οποία έχει απλήρωτους τους ναυτικούς της που έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίαςς. Η εταιρεία είχε σύμβαση γα την εξυπηρέτηση της γραμμής Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος.

Όμως μέχρι να κριθεί έκπτωτη και πάλι δεν εκτελούσε όλα τα προβλεπόμενα δρομολόγια λόγω οικονομικής δυσχέρειας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η οικονομική ζημιά που έχει υποστεί ειδικά ο Άγιος Ευστράτιος, εδώ και δύο μήνες, να είναι μεγάλη και ενδεχόμενη παράταση της σημερινής κατάστασης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα καταδικάσει το νησί σε οικονομικό μαρασμό.


Μείωση μεταφορικού έργου

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας η απώλεια του μεταφορικού έργου την περίοδο 2009-2013 έφτασε τους 11.8 εκατομμύρια επιβάτες. Η κίνηση σταθεροποιήθηκε το 2013 και παρουσίασε μικρή αύξηση το 2014 περίπου 5%, η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κίνησης στις Κυκλάδες.

Αρνητικά αποτελέσματα καταγράφηκαν και στις γραμμές της Αδριατικής όπου την περίοδο 2009-2014 χάθηκε μεταφορικό έργο 2,2 εκ. επιβατών 450 χιλ. Ι.Χ και 41 χιλ. φορτηγών.
Πρώτο Θέμα
Αναρτήθηκε από Savvas Kalenteridis στις 5/29/2015 01:05:00 μ.μ. Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Μοιραστείτε το στο TwitterΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest


See more infognomonpolitics.blogspot.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

O εξαίρετος ήχος της Επιδαύρου οφείλεται στην μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας Αρχαία Ελλάδα https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων. Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων. Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. ellkosmtheatro Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικ...

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Η ελληνική γλώσσα φαίνεται ότι στο επόμενο διάστημα θα κυριαρχήσει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς αποδείχθηκε ότι εξαιτίας της ακριβολογίας που τη διακρίνει οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές νέας προχωρημένης τεχνολογίας αναγνωρίζουν την ελληνική γλώσσα ως νοηματική, διότι οι έννοιες, οι καταστάσεις που περιγράφουν οι ελληνικές λέξεις, απεικονίζονται στις οθόνες των νέας τεχνολογίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μάλιστα ήδη το μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο CNN εφαρμόζει το πρόγραμμα Hellenic Quest το οποίο προβλέπει την ηλεκτρονική εκμάθηση της ελληνικής. Το πρόγραμμα αυτό το CNN άρχισε να το διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληρο φοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.. Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, ο πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής, επειδή ...

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ….Έχουμε το γονίδιο Έψιλον που δεν υπάρχει σε άλλο λαό. (βίντεο)

Το D.N.A μας που από ότι αποφάνθηκαν στις 19/11/2012 Γάλλοι ... ... βιολόγοι ότι στο D.N.A των Ελλήνων υπάρχουν κάποια χρωματοσώματα που μας καθιστούν διαφορετικούς. Θα μπορούσε να ήταν το ΙΧΩΡ. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Stanford των Ηνωμένων Πολιτειών και της Παβίας της Ιταλίας το D.N.A των Ελλήνων καταδεικνύει πως σε ποσοστό 99,5% πρόκειται για καθαρή φυλή που δεν έχει επηρεαστεί από Σλάβους, Τούρκους ή οποιουσδήποτε άλλους. Αυτό είναι που τους ενοχλεί. Είμαστε απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο νοών νοείτο. Το D.N.A. των Ελλήνων είναι ιδιαιτέρως ξεχωριστό. Υπάρχει μία ομάδα στο χρωμόσωμα Υ. Στο χρωμόσωμα αυτό υπάρχον γνωρίσματα που μεταβιβάζονται μόνο από τον άνδρα. Γνωρίζουμε από την εποχή του Ομήρου ακόμη ό,τι ο ΙΧΩΡ μεταβιβάζεται μόνον από τον άνδρα. Έτσι λοιπόν επιτέλους η επιστήμη μπόρεσε και ταυτοποίησε το γονίδιο Έψιλον. Το γονίδιο Έψιλον βρίσκεται στο χρωμόσωμα Υ και η συγκεκριμένη τοποθεσία του ονομάζεται Ε 1Β 1Β. Εκτος από την Ελλάδα αυ...

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Ελληνική Γλώσσα Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft) Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος). Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική ...

Εξαιρετικό κείμενο των New York Times 1975: «Οι Έλληνες έστησαν τον άνθρωπο στα πόδια του» ελληνισμός https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Στην -παγκόσμιας κυκλοφορίας- Αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 1975 ένα άρθρο-ύμνος για τον Ελληνισμό, πού έχει ως εξής: «…Για χιλιάδες χρόνια παλαιότεροι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Περσών, των Ασσυρίων, των Βαβυλώνιων, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες. Οι ‘Έλληνες όμως, πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του. Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος… Ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα, έλεγε ο Σοφοκλής, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμάσιο από τον άνθρωπο. Οι ‘Έλληνες έπεισαν τον άνθρωπο, όπως ο Περικλής το τοποθέτησε, ότι ήταν δικαιωματικά ο κάτοχος και ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες. Οι αρχαίοι Έλληνες ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτόν του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας μαζί με τον Σωκράτη ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμ...

Στο βυθό των Κυθήρων: Oι θησαυροί του Παρθενώνα που ο Λόρδος Έλγιν δεν πήρε ποτέ μαζί του (φωτό & βίντεο).ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΟΥ «ΜΕΝΤΩΡ»

http://www.maiandrosnews.gr/post/4162-sto-bytho-ton-kythiron-oi-thisayroi-toy-parthenona-poy-o-lordos-elgin-den-pire-pote-mazi-toy-(foto--binteo)ypobryxies-li 26 Μαΐ 2017 19:40 ης Μαρίνας Νικολάκη Ένας ολόκληρος θησαυρός, που περιλαμβάνει από αιγυπτιακά αγάλματα μέχρι νομίσματα και αμφορείς, βρέθηκε στο ναυάγιο του «Mentor» (Μέντωρ), του πλοίου που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα που λεηλάτησε ο λόρδος Έλγιν από την Ελλάδα στην Αγγλία, με την άδεια των Οθωμανών. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα-αφιέρωμα της ισραηλινής Haaretz, η βαρυφορτωμένη φρεγάτα βυθίστηκε νοτιοδυτικά των Κυθήρων, κατά το ταξίδι επιστροφής της στη Βρετανία. Τα μάρμαρα που μετέφερε διασώθηκαν (ο ίδιος ο Έλγιν ζήτησε βοήθεια σχετικά, αναφέροντας πως «είχε κάποιες ποσότητες κιβωτίων με πέτρες χωρίς αξία, αλλά μεγάλης σημασίας για εμένα»), ωστόσο είναι πολλά αυτά τα οποία έμειναν στο ναυάγιο, ακόμα και αν επί 200 χρόνια ήταν στο έλεος των απανταχού «ενδιαφερομένων». Ομάδα αρχαιολόγ...

Η σοφία και η κυριολεξία της ελληνικής γλώσσας https://www.newsone.gr

https://www.newsone.gr Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.» Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ...

Φράγκος Φραγκούλης: ''Θα ήθελα στο συλλαλητήριο τον Αρχιεπίσκοπο και του Ιεράρχες'

ROMFEA.GR | Σε νέες δηλώσεις προέβη ο Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕΣ Φράγκος Φραγκούλης, μετά την επίθεση που έκανε κατά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο κ. Φράγκος στην δήλωσή του αναφέρει: "ΕΚΦΡΑΖΩ το παράπονο ότι θα ήθελα ναναι παρόντες στο συλλαλητήριο, όλοι οι Σεβάσμιοι Μητροπολίτες με τον Αρχιεπίσκοπο, μπροστάρηδες στον αγώνα για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ οπως ήταν πάντοτε η Εκκλησία ... See more http://www.romfea.gr/diafora/19584-fragkos-fragkoulis-tha-ithela-sto-sullalitirio-ton-arxiepiskopo-kai-tou-ierarxes

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Του Αντώνη Μπρισιμιτζή Ε : ε efendi = αφέντης [αρχ. ελλ. αυθέντης > μεσν. ελλ. αφέντης > τουρκ.]. efendilik = αφεντιά [μεσν. ελλ. αφέντης + τουρκ. -lik > τουρκ.]. egemen = κυρίαρχος, ανεξάρτητος [αρχ. ελλ. ηγεμών > τουρκ.]. egoist = εγωιστής [ελλ. > γαλλ. egoïste > τουρκ.]. egoizm = εγωισμός [ελλ. > γαλλ. egoïsme > τουρκ.]. egzama = έκζεμα [μετγν. ελλ. > τουρκ.]. egzogami = εξωγαμία [νεοελλ. > γαλλ. exogamie > τουρκ.]. egzotik = εξωτικός [αντιδ. αρχ. ελλ. έξω > αρχ. ελλ. εξωτικός > γαλλ. exotique > τουρκ., νεοελλ.]. eklektik = εκλεκτικός [μετγν. ελλ. > γαλλ. éclectique > τουρκ.]. eklektizm = εκλεκτισμός, εκλεκτικισμός [ελλ. > γαλλ. éclectisme > τουρκ.]. ekliptik = εκλειπτική [μετγν. ελλ. > γαλλ. écliptique > τουρκ.]. eko = ηχώ [αρχ. ελλ. > γαλλ. écho > τουρκ.]. ekol = σχολή, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό ρεύμα [αρχ. ελλ. σχολή > λατ. schola > γαλλ. école > τουρκ., πβ. okul]. ekolali = ηχολαλία [ελλ...