Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εβδομήντα κηδείες σφραγίζουν την πιο φρικτή ομαδική δολοφονία Άσσια: Ένα χωριό σε Γολγοθά


Βάσος Βασιλείου

Λευκωσία: Όσο κι αν η απόσταση του χρόνου επουλώνει τις πληγές, τίποτε δεν μπορεί να δικαιολογήσει το γεγονός ότι σήμερα, με 40 χρόνια καθυστέρηση, ένα χωριό, η Άσσια, αρχίζει να κηδεύει τους ανθρώπους της, θύματα μιας φρικτής μαζικής δολοφονίας, ανάλογη της οποίας στον σύγχρονο κόσμο είναι μόνο οι υποθέσεις Σερβίας - Κροατίας, που οδηγήθηκαν στο διεθνές δικαστήριο της Χάγης.
Αλλά, στη δική μας περίπτωση δεν ισχύουν οι κανόνες του διεθνούς δικαίου, παρότι μια ολόκληρη κοινότητα εισέρχεται από σήμερα σε μακρά περίοδο πένθους, στην προσφυγιά.
Οι συγγενείς αγνοουμένων της Άσσιας, σχεδόν 40 χρόνια μετά την ομαδική δολοφονία 52 συγχωριανών τους και άλλων 18 από τα γύρω χωριά, θα αρχίσουν να θάβουν τους νεκρούς τους, οι οποίοι αναγνωρίστηκαν με τη μέθοδο DNA.
Εβδομήντα κηδείες σφραγίζουν την πιο φρικτή ομαδική δολοφονία Άσσια: Ένα χωριό σε Γολγοθά

Η πρώτη κηδεία τελέστηκε σήμερα από τον ιερό ναό Αποστόλου Ανδρέα στο Πλατύ και ο πρώτος νεκρός είναι ο Απόστολος Τόφας, ο οποίος βρέθηκε μαζί με άλλους δολοφονηθέντες σε ομαδικό τάφο στο χωριό Ορνίθι. Αγνοείτο από τις 14/8/1974 όταν συνελήφθη με δεκάδες άνδρες του χωριού και άλλους κατοίκους άλλων κοινοτήτων που μετέβησαν εκείνες τις μέρες στην Άσσια, θεωρώντας ότι εκεί υπήρχε περισσότερη ασφάλεια.

Οι συγγενείς θα βρεθούν ενώπιον μιας τραγικής πραγματικότητας, αφού ελάχιστοι σκελετοί είναι πλήρεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ολοκληρωμένοι σκελετοί είναι επτά και σε πρώτη φάση θα ταφούν οι τρεις, στη συνέχεια οι τέσσερις και ακολούθως ό,τι απέμεινε από τα λείψανα των υπολοίπων περίπου 63 αγνοουμένων που συνελήφθησαν στην Άσσια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε κάποιες περιπτώσεις ταυτοποιήθηκαν πολύ μικρά τεμάχια οστών όπως δάκτυλα ή επιγονατίδες των αγνοουμένων.

Το ότι δεν βρέθηκαν περισσότερα οστά οφείλεται στο ότι οι Τούρκοι είχαν μετακινήσει τα οστά στην προσπάθειά τους να μην εντοπιστούν και να εκτεθούν για την ομαδική δολοφονία περίπου 70 ανθρώπων.

Όπως όλα δείχνουν κάποιοι από αυτούς που ερρίφθησαν πρώτοι στους λάκκους, καλύφθηκαν από λάσπη και όταν οι Τούρκοι επιχείρησαν αργότερα να τους ξεθάψουν για να τους μετακινήσουν στον νέο χώρο ταφής, δεν τους εντόπισαν, εξ ου και δεν τους μετακίνησαν. Εντοπίστηκαν μόνο κατά τις εκσκαφές, όταν οι τρεις λάκκοι στους οποίους ρίφθηκαν, ενώθηκαν σε ένα όταν η εκσκαφή προχώρησε σε βάθος.

Το γεγονός ότι πολλοί από τους συγγενείς θα πάρουν ελάχιστα οστά προκάλεσε συζήτηση ανάμεσα στους Ασσιώτες, αφού κάποιοι εισηγήθηκαν πως δεν είναι σωστό να τελεστούν τόσες πολλές κηδείες κατά τις οποίες ουσιαστικά δεν θα θαφτούν ολοκληρωμένα λείψανα.

Η πρόταση που υπεβλήθη προέβλεπε ομαδική ταφή όλων των λειψάνων σε συγκεκριμένο σημείο. Από την άλλη, υπάρχουν και αυτοί που επιθυμούν να θάψουν όσα οστά των συγγενών τους βρέθηκαν, σε έναν οικογενειακό τάφο, κοντά στον χώρο διαμονής της οικογένειας, ώστε να επισκέπτονται συχνά τον τάφο.

Σύμφωνα με τις κατά καιρούς περιγραφές Ασσιωτών αλλά και σύμφωνα με πληροφορίες, που είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του «Πολιτιστικού Συνδέσμου» των Ασσιωτών, η κοινότητα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα και της βαρβαρότητας των τουρκικών στρατευμάτων τη 14η Αυγούστου 1974. Το χωριό δεν είχε τμήματα της εθνοφρουράς να το προστατεύουν και η φρούρησή του υποτυπώδης.

Χωρίς καμία προειδοποίηση και χωρίς να σημειωθούν μάχες στην περιοχή, τα τουρκικά στρατεύματα καταλαμβάνουν την Άσσια στις 14 Αυγούστου 1974, ημέρα της δεύτερης εισβολής.

Αρκετοί πρόλαβαν να διαφύγουν, όμως σημαντικός αριθμός Ασσιωτών, που υπολογίζεται σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις γύρω στους 1.300 (από σύνολο περίπου 2.700 κατοίκων) παρέμειναν εγκλωβισμένοι για να βιώσουν δύο εβδομάδες ωμής βίας, εκφοβισμού και ωμοτήτων.

Δεκατέσσερις αθώοι πολίτες εκτελέστηκαν εν ψυχρώ τις πρώτες ώρες της κατάληψης του χωριού. Όλοι οι άνδρες και μεγάλος αριθμός εφήβων συνελήφθησαν και τελούσαν υπό τη φρούρηση του τουρκικού στρατού. Οι γυναίκες και τα παιδιά βίωσαν ανείπωτες κακουχίες, τον οργανωμένο και συστηματικό εκφοβισμό και εξευτελισμό, πείνα, δίψα και τη συστηματική λεηλασία της περιουσίας τους από τον τουρκικό στρατό και Τουρκοκυπρίους από γειτονικά χωριά.

Μετά τη βίαιη εκδίωξη των κατοίκων μεταξύ της 24ης και 28ης Αυγούστου 1974 και την ολοκλήρωση της ανταλλαγής αιχμαλώτων τους επόμενους μήνες, 83 άνθρωποι δεν γύρισαν ποτέ.

Όσοι συνελήφθησαν κρατήθηκαν για περίπου 7-8 μέρες και θεάθηκαν κυρίως σε καφενεία. Από εκεί, οι Τούρκοι τους οδήγησαν στο Γκαράζ Παυλίδη στη Λευκωσία, όπου αφέθησαν τα άτομα νεαρότερης ηλικίας και οι άνδρες ηλικίας άνω των 50 ετών οδηγήθηκαν πίσω στην Άσσια. Από εκεί τους οδήγησαν για δεύτερη φορά στο Γκαράζ Παυλίδη αλλά και πάλι τους επέστρεψαν πίσω στο χωριό.

Οι εκτελέσεις διεπράχθησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, από Τούρκο λοχαγό και δύο υπαξιωματικούς. Τα πρώτα λείψανα εντοπίστηκαν το 2009, αλλά στη συνέχεια οι εκταφές ανεστάλησαν και επαναλήφθηκαν στη συνέχεια.

Βαρύς ο φόρος αίματος

Με βάση στοιχεία που συγκέντρωσε ο Πολιτιστικός Σύνδεσμος Άσσιας, τους περισσότερους αγνοούμενους της τουρκικής εισβολής (με βάση τον τόπο καταγωγής) είχε η Λευκωσία με 90 αγνοούμενους, με την Άσσια να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 84 και την Αμμόχωστο στην τρίτη θέση με 75.

Εξάλλου, όσον αφορά στον τόπο εξαφάνισης των αγνοουμένων, η Άσσια κατατάσσεται πρώτη με 105 ανθρώπους και ακολουθούν η Κερύνεια και η Λάπηθος με 94 και 90 αντίστοιχα.

Σημειώνεται επίσης πως οκτώ από τα παιδιά κάτω των 18 ετών, των οποίων αγνοείται η τύχη, κατάγονται από την Άσσια.

Από τους 316 πολίτες πέραν των 60 ετών που αγνοούνται, οι 21 είναι από την Άσσια, ενώ από τους 613 άμαχους πολίτες που αγνοούνται οι 70 προέρχονται από την Άσσια που αντιπροσωπεύουν το 11,4% του συνόλου.

Στους 105 αγνοούμενους που περιλαμβάνονται στον κατάλογο όλων όσοι εξαφανίστηκαν στην Άσσια, περιλαμβάνονται και οι περίπου 70 του ομαδικού τάφου στο Ορνίθι καθώς και άλλοι που δολοφονήθηκαν και θάφτηκαν σε άλλα σημεία.

Από τους 105 αγνοούμενους, οι 75 ήταν κάτοικοι της Άσσιας ενώ οι υπόλοιποι 30 προέρχονταν από άλλες περιοχές όπως η Αγκαστίνα, η Αφάνεια, η Βώνη, το Δίκωμο, η Κοντέα και ο Τράχωνας.

Ο Ανδρέας Κασάπης από την Άσσια (17 χρόνων την περίοδο της εισβολής και Αμερικανός πολίτης) ήταν ο πρώτος αγνοούμενος της τουρκικής εισβολής, του οποίου τα λείψανα εντοπίστηκαν και ταυτοποιήθηκαν με τη μέθοδο του DNA τον Μάρτιο του 1998.

«Σεβαστές οι επιθυμίες της κάθε οικογένειας»

Ο κοινοτάρχης Άσσιας, Γιώργος Ιωάννου, ερωτηθείς σχετικά ανέφερε στον «Φ» πως η κοινότητα δεν μπορεί να επέμβει ή να υποχρεώσει τους συγγενείς να δεχθούν να θάψουν όλα τα οστά σε έναν ομαδικό τάφο. Είναι σεβαστές οι επιθυμίες της κάθε οικογένειας, είπε ο κοινοτάρχης.

Στο μεταξύ, κάποιοι συγγενείς συμβουλεύτηκαν δικηγόρους και εξετάζουν το ενδεχόμενο να προσφύγουν ενώπιον δικαστηρίων καταγγέλλοντας την Τουρκία, αφού, σύμφωνα με μαρτυρίες, τους αγνοούμενους της Άσσιας εκτέλεσαν τρεις αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του τουρκικού στρατού και μάλιστα στο βιβλίο του Κώστα Τζιορζή από την Άσσια, υπάρχει λεπτομερής περιγραφή της εκτέλεσης και της ταφής των Ασσιωτών.

Ο κοινοτάρχης, ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε ότι τα πιθανά μέτρα που θα ληφθούν θα εξεταστούν όταν έρθει η ώρα. Αυτό που προέχει τώρα είναι να παραλάβει ο κάθε συγγενής τα οστά των δικών του, να τελέσει την ταφή και ακολούθως θα εξεταστούν όλες οι πιθανές ενέργειες, είπε.

Ο εκπρόσωπος της ελληνοκυπριακής πλευράς στη Διερευνητική Επιτροπή Αγνοουμένων ανέφερε στον «Φ» πως σε πρώτη φάση θα δοθούν προς ταφή τρία λείψανα και ακολούθως άλλα τέσσερα ενώ τα υπόλοιπα θα θαφτούν σε μεταγενέστερο στάδιο.

Συγκλονιστική ιστορία ενός Ε/κ και ενός Τ/κ

Λίγες ώρες πριν από την εκτέλεση των Ασσιωτών το 1974, ένας Τουρκοκύπριος αξιωματικός της «Αστυνομίας» και ένας Ελληνοκύπριος, ο Λαμπρής, αγκαλιάστηκαν και έκλαψαν και ο πρώτος του ευχήθηκε να επιστρέψει σπίτι του σώος.

Ο Λαμπρής, ο οποίος, όταν οι Τουρκοκύπριοι άρχισαν να εγκαταλείπουν την Άσσια περί το 1958, διέθεσε το φορτηγό του για να τους μεταφέρει τα πράγματα.

Ο Λαμπρής, όταν άλλοι δεν έμπαιναν στα γύρω τουρκοκυπριακά χωριά, σε δίσεκτους καιρούς, μπαινόβγαινε και μάλιστα εξακολουθούσε να έχει φίλους. Του πρόσφεραν «τσιππόπιττα» και είχε εμπιστοσύνη να την τρώει και να προσφέρει και στην οικογένειά του, όταν άλλοι του έλεγαν ότι οι Τούρκοι θα τον δηλητηριάσουν. Όταν του έλεγαν γνωστοί και φίλοι ότι «εν να σε ψατζιέψουν», παρατηρούσε πως αν ήθελαν να του κάνουν κακό θα μπορούσαν οποιαδήποτε στιγμή να τον σκοτώσουν.

Ο Λαμπρής Πιερή και πολλοί άλλοι έπεσαν θύματα των συνθηκών και των εντολών του τουρκικού στρατού. Εκτός από φορτηγό, ο Λαμπρής διέθετε και εκσκαφέα με τον οποίο βοήθησε στην ταφή Ελληνοκυπρίων, οι οποίοι δολοφονήθηκαν κατά την είσοδο του τουρκικού στρατού στην Άσσια.

Από εκεί και πέρα ακούστηκαν διάφορα για τον θάνατό του καθώς και για τον θανάτο δεκάδων άλλων Ασσιωτών.

Μία από τις πληροφορίες που διέρρευσε είναι ότι οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν τον Λαμπρή και στην ταφή συγχωριανών του οι οποίοι εκτελέστηκαν. Οι πληροφορίες φέρουν τον Λαμπρή να εκτελέστηκε όταν αρνήθηκε να σπρώξει στα πηγάδια συγχωριανούς του, οι οποίοι εξακολουθούσαν ακόμη να βρίσκονται εν ζωή και μετά που πυροβολήθηκαν από τους Τούρκους. Η πληροφορία προήλθε από Τουρκοκύπριο, ο οποίος διέμενε στο Λονδίνο.

Οι ενήλικες Ασσιώτες, μεταξύ των οποίων και ο Λαμπρής, φορτώθηκαν σε φορτηγά και άρχισε η πορεία επιστροφής τους στο γκαράζ Παυλίδη αλλά για κάποιο λόγο πέρασαν από την Κερύνεια. Τα φορτηγά με τους συλληφθέντες σταμάτησαν έξω από τον Αστυνομικό Σταθμό.

Τη στιγμή εκείνη βγήκε έξω ένας αξιωματικός της «Αστυνομίας», ο οποίος τελικά ήταν Τουρκοκύπριος. Ρώτησε τους συλληφθέντες από πού κατάγονταν και του απάντησαν από την Άσσια. «Ο Λαμπρής είναι μαζί σας;», ρώτησε ο αξιωματικός. Του απάντησαν «ναι» και τον φώναξε να κατεβεί κάτω. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες νεαρότερων που δεν εκτελέστηκαν, ο Τουρκοκύπριος αξιωματικός της «Αστυνομίας» και ο Λαμπρής αγκαλιάστηκαν και έκλαιγαν αγκαλιασμένοι. Ήταν ο γιος του Κουτσοχάσανου, όπως αποκαλείτο πατέρας του Τουρκοκυπρίου. «Μεν φοάσαι», του είπε ο Τουρκοκύπριος, «αφού σας εφέραν ώς εδώ δεν θα σας σκοτώσουν». Και όντως δεν τους σκότωσαν σε αυτή τη διαδρομή. Τους οδήγησαν στο Γκαράζ Παυλίδη, από όπου τους σήκωσαν ξανά και τους εκτέλεσαν καθοδόν προς την Άσσια.

Φιλελεύθερος
1


Περισσότερα infognomonpolitics.blogspot.gr
Αναρτήθηκε από skal στις 4/27/2014 09:53:00 π.μ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

O εξαίρετος ήχος της Επιδαύρου οφείλεται στην μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας Αρχαία Ελλάδα https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων. Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων. Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. ellkosmtheatro Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικ...

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Η ελληνική γλώσσα φαίνεται ότι στο επόμενο διάστημα θα κυριαρχήσει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς αποδείχθηκε ότι εξαιτίας της ακριβολογίας που τη διακρίνει οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές νέας προχωρημένης τεχνολογίας αναγνωρίζουν την ελληνική γλώσσα ως νοηματική, διότι οι έννοιες, οι καταστάσεις που περιγράφουν οι ελληνικές λέξεις, απεικονίζονται στις οθόνες των νέας τεχνολογίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μάλιστα ήδη το μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο CNN εφαρμόζει το πρόγραμμα Hellenic Quest το οποίο προβλέπει την ηλεκτρονική εκμάθηση της ελληνικής. Το πρόγραμμα αυτό το CNN άρχισε να το διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληρο φοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.. Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, ο πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής, επειδή ...

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ….Έχουμε το γονίδιο Έψιλον που δεν υπάρχει σε άλλο λαό. (βίντεο)

Το D.N.A μας που από ότι αποφάνθηκαν στις 19/11/2012 Γάλλοι ... ... βιολόγοι ότι στο D.N.A των Ελλήνων υπάρχουν κάποια χρωματοσώματα που μας καθιστούν διαφορετικούς. Θα μπορούσε να ήταν το ΙΧΩΡ. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Stanford των Ηνωμένων Πολιτειών και της Παβίας της Ιταλίας το D.N.A των Ελλήνων καταδεικνύει πως σε ποσοστό 99,5% πρόκειται για καθαρή φυλή που δεν έχει επηρεαστεί από Σλάβους, Τούρκους ή οποιουσδήποτε άλλους. Αυτό είναι που τους ενοχλεί. Είμαστε απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο νοών νοείτο. Το D.N.A. των Ελλήνων είναι ιδιαιτέρως ξεχωριστό. Υπάρχει μία ομάδα στο χρωμόσωμα Υ. Στο χρωμόσωμα αυτό υπάρχον γνωρίσματα που μεταβιβάζονται μόνο από τον άνδρα. Γνωρίζουμε από την εποχή του Ομήρου ακόμη ό,τι ο ΙΧΩΡ μεταβιβάζεται μόνον από τον άνδρα. Έτσι λοιπόν επιτέλους η επιστήμη μπόρεσε και ταυτοποίησε το γονίδιο Έψιλον. Το γονίδιο Έψιλον βρίσκεται στο χρωμόσωμα Υ και η συγκεκριμένη τοποθεσία του ονομάζεται Ε 1Β 1Β. Εκτος από την Ελλάδα αυ...

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Ελληνική Γλώσσα Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft) Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος). Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική ...

Εξαιρετικό κείμενο των New York Times 1975: «Οι Έλληνες έστησαν τον άνθρωπο στα πόδια του» ελληνισμός https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Στην -παγκόσμιας κυκλοφορίας- Αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 1975 ένα άρθρο-ύμνος για τον Ελληνισμό, πού έχει ως εξής: «…Για χιλιάδες χρόνια παλαιότεροι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Περσών, των Ασσυρίων, των Βαβυλώνιων, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες. Οι ‘Έλληνες όμως, πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του. Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος… Ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα, έλεγε ο Σοφοκλής, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμάσιο από τον άνθρωπο. Οι ‘Έλληνες έπεισαν τον άνθρωπο, όπως ο Περικλής το τοποθέτησε, ότι ήταν δικαιωματικά ο κάτοχος και ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες. Οι αρχαίοι Έλληνες ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτόν του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας μαζί με τον Σωκράτη ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμ...

Στο βυθό των Κυθήρων: Oι θησαυροί του Παρθενώνα που ο Λόρδος Έλγιν δεν πήρε ποτέ μαζί του (φωτό & βίντεο).ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΟΥ «ΜΕΝΤΩΡ»

http://www.maiandrosnews.gr/post/4162-sto-bytho-ton-kythiron-oi-thisayroi-toy-parthenona-poy-o-lordos-elgin-den-pire-pote-mazi-toy-(foto--binteo)ypobryxies-li 26 Μαΐ 2017 19:40 ης Μαρίνας Νικολάκη Ένας ολόκληρος θησαυρός, που περιλαμβάνει από αιγυπτιακά αγάλματα μέχρι νομίσματα και αμφορείς, βρέθηκε στο ναυάγιο του «Mentor» (Μέντωρ), του πλοίου που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα που λεηλάτησε ο λόρδος Έλγιν από την Ελλάδα στην Αγγλία, με την άδεια των Οθωμανών. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα-αφιέρωμα της ισραηλινής Haaretz, η βαρυφορτωμένη φρεγάτα βυθίστηκε νοτιοδυτικά των Κυθήρων, κατά το ταξίδι επιστροφής της στη Βρετανία. Τα μάρμαρα που μετέφερε διασώθηκαν (ο ίδιος ο Έλγιν ζήτησε βοήθεια σχετικά, αναφέροντας πως «είχε κάποιες ποσότητες κιβωτίων με πέτρες χωρίς αξία, αλλά μεγάλης σημασίας για εμένα»), ωστόσο είναι πολλά αυτά τα οποία έμειναν στο ναυάγιο, ακόμα και αν επί 200 χρόνια ήταν στο έλεος των απανταχού «ενδιαφερομένων». Ομάδα αρχαιολόγ...

Η σοφία και η κυριολεξία της ελληνικής γλώσσας https://www.newsone.gr

https://www.newsone.gr Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.» Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ...

Φράγκος Φραγκούλης: ''Θα ήθελα στο συλλαλητήριο τον Αρχιεπίσκοπο και του Ιεράρχες'

ROMFEA.GR | Σε νέες δηλώσεις προέβη ο Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕΣ Φράγκος Φραγκούλης, μετά την επίθεση που έκανε κατά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο κ. Φράγκος στην δήλωσή του αναφέρει: "ΕΚΦΡΑΖΩ το παράπονο ότι θα ήθελα ναναι παρόντες στο συλλαλητήριο, όλοι οι Σεβάσμιοι Μητροπολίτες με τον Αρχιεπίσκοπο, μπροστάρηδες στον αγώνα για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ οπως ήταν πάντοτε η Εκκλησία ... See more http://www.romfea.gr/diafora/19584-fragkos-fragkoulis-tha-ithela-sto-sullalitirio-ton-arxiepiskopo-kai-tou-ierarxes

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Του Αντώνη Μπρισιμιτζή Ε : ε efendi = αφέντης [αρχ. ελλ. αυθέντης > μεσν. ελλ. αφέντης > τουρκ.]. efendilik = αφεντιά [μεσν. ελλ. αφέντης + τουρκ. -lik > τουρκ.]. egemen = κυρίαρχος, ανεξάρτητος [αρχ. ελλ. ηγεμών > τουρκ.]. egoist = εγωιστής [ελλ. > γαλλ. egoïste > τουρκ.]. egoizm = εγωισμός [ελλ. > γαλλ. egoïsme > τουρκ.]. egzama = έκζεμα [μετγν. ελλ. > τουρκ.]. egzogami = εξωγαμία [νεοελλ. > γαλλ. exogamie > τουρκ.]. egzotik = εξωτικός [αντιδ. αρχ. ελλ. έξω > αρχ. ελλ. εξωτικός > γαλλ. exotique > τουρκ., νεοελλ.]. eklektik = εκλεκτικός [μετγν. ελλ. > γαλλ. éclectique > τουρκ.]. eklektizm = εκλεκτισμός, εκλεκτικισμός [ελλ. > γαλλ. éclectisme > τουρκ.]. ekliptik = εκλειπτική [μετγν. ελλ. > γαλλ. écliptique > τουρκ.]. eko = ηχώ [αρχ. ελλ. > γαλλ. écho > τουρκ.]. ekol = σχολή, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό ρεύμα [αρχ. ελλ. σχολή > λατ. schola > γαλλ. école > τουρκ., πβ. okul]. ekolali = ηχολαλία [ελλ...