Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σεμπαϊδήν ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ: Θέλουν τους Μουσουλμάνους της Θράκης Αμόρφωτα Πρόβατα


Άρθρο του Ξανθιώτη Πομάκου Δημοσιογράφου κ. Σεμπαϊδήν ΚΑΡΑΧΟΤΖΑ

Αρκετούς μήνες μετά την ψήφιση του από την ελληνική βουλή, τέθηκε επιτέλους σε πλήρη εφαρμογή το νομοσχέδιο για τους ιεροδιδασκάλους σε δημόσια δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της Θράκης όπου φοιτούν και μουσουλμάνοι μαθητές και οι πρώτοι ιεροδιδάσκαλοι έχουν ήδη αναλάβει τα καθήκοντα τους ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως η επιλογή τους έγινε με παιδαγωγικά και μόνο κριτήρια ώστε οι εν λόγω ιεροδιδάσκαλοι να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός εκπαιδευτικού και να μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς σε μια σχολική αίθουσα.

Αυτό βέβαια για ορισμένους κύκλους της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης δε φαίνεται να σημαίνει και πολλά, αφού εξακολουθούν να αντιδρούν στην τοποθέτηση των ιεροδιδασκάλων στα δημόσια σχολεία και μάλιστα η αντίδραση τους αυτή είναι πιο έντονη από ποτέ επειδή ίσως πίστευαν πως πρόκειται για ένα ακόμα νομοσχέδιο, το οποίο ναι μεν ψηφίστηκε αλλά θα έμενε για πάντα στα συρτάρια της βουλής, όπως άλλωστε έχει γίνει και κατά το παρελθόν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έγινε αυτό που πίστευαν αλλά αυτό που έπρεπε.

Πρόσφατα μάλιστα είδαν το φως της δημοσιότητας ακόμα και ανακοινώσεις, μέσα από τις οποίες γνωστοί παράγοντες της μουσουλμανικής μειονότητας καλούν τους μουσουλμάνους μαθητές που φοιτούν σε δημόσια και όχι σε μειονοτικά σχολεία, να μποϊκοτάρουν το μάθημα των θρησκευτικών που θα διδάσκουν οι πρόσφατα διορισθέντες ιεροδιδάσκαλοι και να μη συμμετέχουν σ’ αυτό.
Πραγματικά δε μπορούσα να φανταστώ ποτέ πως θα φτάναμε σε σημείο ένας μουσουλμάνους να ζητάει από τους ομόθρησκους τους να αρνηθούν τα θρησκευτικά τους, ακόμα κι αν αυτά διδάσκονται σε ελληνόφωνα και όχι σε μειονοτικά σχολεία.

Εκεί όμως που κατά την άποψη μου αξίζει να σταθεί κανείς είναι στους λόγους για τους οποίους αυτοί οι γνωστοί σε όλους μας κύκλοι της μουσουλμανικής μειονότητας δε θέλουν θρησκευτικά και για τους μουσουλμάνους μαθητές στα δημόσια σχολεία. Μήπως γιατί πιστεύουν πως οι διορισθέντες από το ελληνικό δημόσιο ιεροδιδάσκαλοι δεν είναι ικανοί να διδάξουν τα θρησκευτικά σε ένα σχολείο; Δε νομίζω, άλλωστε μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι έτσι κι αλλιώς έκαναν αυτή τη δουλειά σε τζαμιά των χωριών με μουσουλμάνους κατοίκους. Πως γίνεται λοιπόν να είναι ικανοί να διδάσκουν στα τζαμιά αλλά ανίκανοι να διδάσκουν σε ένα σχολείο;

Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν όλοι εκείνοι που δε θέλουν τους ιεροδιδασκάλους στα δημόσια σχολεία είναι πως το εν λόγω νομοσχέδιο ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε χωρίς πρώτα να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης.
Φυσικά είναι εντελώς περιττό να αναφέρω πως όταν λένε ότι έπρεπε να ερωτηθεί η ίδια η μειονότητα εννοούν πως έπρεπε να ερωτηθεί ο Τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής, οι τουρκομουφτήδες της περιοχής και μερικοί ακόμα βασικοί συνεργάτες των προαναφερόμενων κυρίων, εννοούν δηλαδή πως έπρεπε να ερωτηθούν άνθρωποι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού που συνήθως αποφασίζουν για τη μειονότητα χωρίς τη μειονότητα.

Εγώ πάντως ξέροντας τι πιστεύουν και τι θέλουν οι περισσότεροι μουσουλμάνοι της Θράκης προκαλώ αυτούς τους κυρίους να βρουν έναν τρόπο να ρωτήσουν τους πραγματικά ενδιαφερόμενους για το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή τους ίδιους τους μουσουλμάνους πολίτες της Θράκης και όχι τον πρόξενο, τον τουρκομουφτή και άλλους τέτοιους παράγοντες. Αν είναι τόσο σίγουροι πως οι μουσουλμάνοι της Θράκης δε θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία ας βρουν έναν τρόπο να τους ρωτήσουν. Έχουν τα κότσια να το κάνουν αυτό; Εγώ είμαι βέβαιος πως δεν τα έχουν γιατί ξέρουν εκ των προτέρων την απάντηση που θα πάρουν.
Φυσικά όλοι μας ή τουλάχιστον εκείνοι που έχουμε ασχοληθεί με το μειονοτικό ζήτημα της Θράκης καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους οι προσκείμενοι στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής παράγοντες της μειονότητας, δε θέλουν θρησκευτικά για τους μουσουλμάνους μαθητές και στα δημόσια σχολεία. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί θεαματικά εκείνοι οι μουσουλμάνοι που πλέον καταλαβαίνουν τι είναι το καλύτερο για τα παιδιά τους και επιλέγουν το δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο γι’ αυτά γυρίζοντας την πλάτη τους στο μειονοτικό.
Εννοείται πως υπάρχουν ακόμα περισσότεροι μουσουλμάνοι οι οποίοι ναι μεν θεωρούν καλύτερο το δημόσιο σχολείο για τα παιδιά τους αλλά προτιμούν να τα στείλουν στο μειονοτικό μόνο και μόνο επειδή θέλουν να διδάσκονται και τα θρησκευτικά τους, μια δυνατότητα που μέχρι πριν την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου για τους ιεροδιδασκάλους δεν την είχαν στο δημόσιο σχολείο.

Να λοιπόν, γιατί κάποιοι δε θέλουν ιεροδιδάσκαλους στα δημόσια σχολεία, γιατί ξέρουν πολύ καλά πως τώρα που ο μουσουλμάνος μαθητής έχει τη δυνατότητα να διδάσκεται τα θρησκευτικά του και στο ελληνόφωνο σχολείο θα διπλασιαστούν οι μουσουλμάνοι γονείς που θα πάρουν τα παιδιά τους από το μειονοτικό και θα τα στείλουν στο δημόσιο ελληνόφωνο σχολείο.

Αυτό βέβαια είναι κάτι που οι προξενικοί κύκλοι δεν το θέλουν με τίποτα, αντίθετα θέλουν τους μουσουλμάνους μαθητές να φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία για να μένουν για πάντα αμόρφωτοι κι αυτό διότι έναν αμόρφωτο άνθρωπο τον καθοδηγείς πολύ πιο εύκολα εκεί που θέλεις ενώ ο μορφωμένος αποφασίζει μόνος του για τον εαυτό του.

Αν λοιπόν οι μουσουλμάνοι της Θράκης φύγουν από τα μειονοτικά σχολεία και πάνε στα δημόσια θα πάψουν να είναι αμόρφωτοι κι άρα κανένας δε θα μπορεί δυο μέρες πριν τις εκλογές να τους μοιράζει ψηφοδέλτια μέσα στα τζαμιά. Δεν ξέρω βέβαια τι έχουν να πουν γι’ αυτό και οι αξιότιμοι κύριοι βουλευτές της περιοχής μας.
Ας αφήσουν λοιπόν οι κύριοι του προξενείου το δήθεν ενδιαφέρον τους για τη μόρφωση των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, το μόνο που θέλουν και επιδιώκουν με κάθε τρόπο είναι να εμποδίσουν τη φοίτηση των μουσουλμάνων στα ελληνόφωνα σχολεία και να τους κρατήσουν στα μειονοτικά ώστε να είναι σίγουροι πως και τα επόμενα χρόνια θα μπορούν να ελέγχουν και να καθοδηγούν τα αμόρφωτα πρόβατα τους.

Δυστυχώς όμως τα νέα γι’ αυτούς δεν είναι και πολύ ευχάριστα αφού εδώ και πολλά χρόνια οι μουσουλμάνοι της Θράκης άρχισαν να ξυπνάνε, άρχισαν να καταλαβαίνουν τι είναι καλύτερο για τους ίδιους και για τα παιδιά τους και κυρίως άρχισαν να καταλαβαίνουν πως ορισμένοι τους αντιμετωπίζουν σαν πρόβατα και όχι σαν ανθρώπους.
Είτε τους αρέσει λοιπόν είτε όχι αυτή τη στιγμή εκατοντάδες μουσουλμανόπαιδα φοιτούν σε ελληνόφωνα σχολεία της Θράκης και μορφώνονται έτσι όπως πρέπει και τώρα που άρχισε η τοποθέτηση και ιεροδιδασκάλων στα δημόσια σχολεία, τα μειονοτικά θα αρχίσουν σιγά σιγά να ερημώνουν. Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος του εγκλήματος κατά των μουσουλμάνων της Θράκης που λέγεται μειονοτική εκπαίδευση έχει ήδη αρχίσει.

Σ. Καραχότζα **
Ο Σεμπαΐδήν Καραχότζα είναι Πομάκος, γεννημένος το 1979, είναι παντρεμένος και πατέρας 2 παιδιών ( 8 και 10 ετών). Επί σειρά ετών δημοσιογράφος σε εφημερίδες και Τοπικό Κανάλι TV. Τελείωσε το Μειονοτικό Δημ. Σχολείο στο ΠΡΟΣΗΛΙΟ και το αντίστοιχο Γυμνάσιο ΣΜΙΝΘΗΣ, ενώ αποφοίτησε από το 3ο Γενικό Λύκειο ΞΑΝΘΗΣ. Σπούδασε επί 3-ετία στη Νομική του ΑΠΘ , χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Είναι συγγραφέας 2 βιβλίων με αντικείμενο την Πομακική γλώσσα, ενώ ήταν για 3 χρόνια εκδότης της Πομακικής εφημερίδας NATPRESS.



infognomonpolitics.blogspot.gr
Αναρτήθηκε από skal στις 1/28/2014 06:12:00 μ.μ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

O εξαίρετος ήχος της Επιδαύρου οφείλεται στην μοναδικότητα της Ελληνικής γλώσσας Αρχαία Ελλάδα https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Η εξαίρετη ακουστική για την οποία το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου είναι διάσημο, οφείλεται στα πέτρινα εδώλια του (στα καθίσματα των θεατών), καθώς το σχήμα και η διάταξή τους είναι ιδανικά για το φιλτράρισμα των θορύβων χαμηλής συχνότητας, καταδεικνύει η έρευνα ειδικών επιστημόνων. Ήδη από τον 1ο π.Χ αιώνα, ο Ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος θαύμαζε το πώς οι αρχαίοι Ελληνες είχαν διαρυθμίσει τα καθίσματα της Επιδαύρου «σύμφωνα με την επιστήμη της αρμονίας» για να ακούγονται καθαρότερα οι φωνές των ηθοποιών. Ακόμα και ο παραμικρότερος ψίθυρος στη σκηνή του θεάτρου ακούγεται πεντακάθαρα στις τελευταίες θέσεις σε απόσταση 60 μέτρων. Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. ellkosmtheatro Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικ...

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Η ελληνική γλώσσα φαίνεται ότι στο επόμενο διάστημα θα κυριαρχήσει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς αποδείχθηκε ότι εξαιτίας της ακριβολογίας που τη διακρίνει οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές νέας προχωρημένης τεχνολογίας αναγνωρίζουν την ελληνική γλώσσα ως νοηματική, διότι οι έννοιες, οι καταστάσεις που περιγράφουν οι ελληνικές λέξεις, απεικονίζονται στις οθόνες των νέας τεχνολογίας ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μάλιστα ήδη το μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο CNN εφαρμόζει το πρόγραμμα Hellenic Quest το οποίο προβλέπει την ηλεκτρονική εκμάθηση της ελληνικής. Το πρόγραμμα αυτό το CNN άρχισε να το διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους. Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληρο φοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας.. Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, ο πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: «Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής, επειδή ...

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ….Έχουμε το γονίδιο Έψιλον που δεν υπάρχει σε άλλο λαό. (βίντεο)

Το D.N.A μας που από ότι αποφάνθηκαν στις 19/11/2012 Γάλλοι ... ... βιολόγοι ότι στο D.N.A των Ελλήνων υπάρχουν κάποια χρωματοσώματα που μας καθιστούν διαφορετικούς. Θα μπορούσε να ήταν το ΙΧΩΡ. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Stanford των Ηνωμένων Πολιτειών και της Παβίας της Ιταλίας το D.N.A των Ελλήνων καταδεικνύει πως σε ποσοστό 99,5% πρόκειται για καθαρή φυλή που δεν έχει επηρεαστεί από Σλάβους, Τούρκους ή οποιουσδήποτε άλλους. Αυτό είναι που τους ενοχλεί. Είμαστε απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο νοών νοείτο. Το D.N.A. των Ελλήνων είναι ιδιαιτέρως ξεχωριστό. Υπάρχει μία ομάδα στο χρωμόσωμα Υ. Στο χρωμόσωμα αυτό υπάρχον γνωρίσματα που μεταβιβάζονται μόνο από τον άνδρα. Γνωρίζουμε από την εποχή του Ομήρου ακόμη ό,τι ο ΙΧΩΡ μεταβιβάζεται μόνον από τον άνδρα. Έτσι λοιπόν επιτέλους η επιστήμη μπόρεσε και ταυτοποίησε το γονίδιο Έψιλον. Το γονίδιο Έψιλον βρίσκεται στο χρωμόσωμα Υ και η συγκεκριμένη τοποθεσία του ονομάζεται Ε 1Β 1Β. Εκτος από την Ελλάδα αυ...

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Ελληνική Γλώσσα Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις. είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (βιβλίο Γκίνες) Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft) Η Ελληνική και η Κινέζικη. είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και…..στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος). Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική ...

Εξαιρετικό κείμενο των New York Times 1975: «Οι Έλληνες έστησαν τον άνθρωπο στα πόδια του» ελληνισμός https://www.tilestwra.com

https://www.tilestwra.com Στην -παγκόσμιας κυκλοφορίας- Αμερικανική εφημερίδα «The New York Times», δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 1975 ένα άρθρο-ύμνος για τον Ελληνισμό, πού έχει ως εξής: «…Για χιλιάδες χρόνια παλαιότεροι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Περσών, των Ασσυρίων, των Βαβυλώνιων, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες. Οι ‘Έλληνες όμως, πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του. Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος… Ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα, έλεγε ο Σοφοκλής, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμάσιο από τον άνθρωπο. Οι ‘Έλληνες έπεισαν τον άνθρωπο, όπως ο Περικλής το τοποθέτησε, ότι ήταν δικαιωματικά ο κάτοχος και ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες. Οι αρχαίοι Έλληνες ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτόν του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας μαζί με τον Σωκράτη ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμ...

Στο βυθό των Κυθήρων: Oι θησαυροί του Παρθενώνα που ο Λόρδος Έλγιν δεν πήρε ποτέ μαζί του (φωτό & βίντεο).ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΟΥ «ΜΕΝΤΩΡ»

http://www.maiandrosnews.gr/post/4162-sto-bytho-ton-kythiron-oi-thisayroi-toy-parthenona-poy-o-lordos-elgin-den-pire-pote-mazi-toy-(foto--binteo)ypobryxies-li 26 Μαΐ 2017 19:40 ης Μαρίνας Νικολάκη Ένας ολόκληρος θησαυρός, που περιλαμβάνει από αιγυπτιακά αγάλματα μέχρι νομίσματα και αμφορείς, βρέθηκε στο ναυάγιο του «Mentor» (Μέντωρ), του πλοίου που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα που λεηλάτησε ο λόρδος Έλγιν από την Ελλάδα στην Αγγλία, με την άδεια των Οθωμανών. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα-αφιέρωμα της ισραηλινής Haaretz, η βαρυφορτωμένη φρεγάτα βυθίστηκε νοτιοδυτικά των Κυθήρων, κατά το ταξίδι επιστροφής της στη Βρετανία. Τα μάρμαρα που μετέφερε διασώθηκαν (ο ίδιος ο Έλγιν ζήτησε βοήθεια σχετικά, αναφέροντας πως «είχε κάποιες ποσότητες κιβωτίων με πέτρες χωρίς αξία, αλλά μεγάλης σημασίας για εμένα»), ωστόσο είναι πολλά αυτά τα οποία έμειναν στο ναυάγιο, ακόμα και αν επί 200 χρόνια ήταν στο έλεος των απανταχού «ενδιαφερομένων». Ομάδα αρχαιολόγ...

Η σοφία και η κυριολεξία της ελληνικής γλώσσας https://www.newsone.gr

https://www.newsone.gr Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (τη λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να είναι και έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πεί «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο.» Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ...

Φράγκος Φραγκούλης: ''Θα ήθελα στο συλλαλητήριο τον Αρχιεπίσκοπο και του Ιεράρχες'

ROMFEA.GR | Σε νέες δηλώσεις προέβη ο Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕΣ Φράγκος Φραγκούλης, μετά την επίθεση που έκανε κατά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Ο κ. Φράγκος στην δήλωσή του αναφέρει: "ΕΚΦΡΑΖΩ το παράπονο ότι θα ήθελα ναναι παρόντες στο συλλαλητήριο, όλοι οι Σεβάσμιοι Μητροπολίτες με τον Αρχιεπίσκοπο, μπροστάρηδες στον αγώνα για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ οπως ήταν πάντοτε η Εκκλησία ... See more http://www.romfea.gr/diafora/19584-fragkos-fragkoulis-tha-ithela-sto-sullalitirio-ton-arxiepiskopo-kai-tou-ierarxes

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Του Αντώνη Μπρισιμιτζή Ε : ε efendi = αφέντης [αρχ. ελλ. αυθέντης > μεσν. ελλ. αφέντης > τουρκ.]. efendilik = αφεντιά [μεσν. ελλ. αφέντης + τουρκ. -lik > τουρκ.]. egemen = κυρίαρχος, ανεξάρτητος [αρχ. ελλ. ηγεμών > τουρκ.]. egoist = εγωιστής [ελλ. > γαλλ. egoïste > τουρκ.]. egoizm = εγωισμός [ελλ. > γαλλ. egoïsme > τουρκ.]. egzama = έκζεμα [μετγν. ελλ. > τουρκ.]. egzogami = εξωγαμία [νεοελλ. > γαλλ. exogamie > τουρκ.]. egzotik = εξωτικός [αντιδ. αρχ. ελλ. έξω > αρχ. ελλ. εξωτικός > γαλλ. exotique > τουρκ., νεοελλ.]. eklektik = εκλεκτικός [μετγν. ελλ. > γαλλ. éclectique > τουρκ.]. eklektizm = εκλεκτισμός, εκλεκτικισμός [ελλ. > γαλλ. éclectisme > τουρκ.]. ekliptik = εκλειπτική [μετγν. ελλ. > γαλλ. écliptique > τουρκ.]. eko = ηχώ [αρχ. ελλ. > γαλλ. écho > τουρκ.]. ekol = σχολή, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό ρεύμα [αρχ. ελλ. σχολή > λατ. schola > γαλλ. école > τουρκ., πβ. okul]. ekolali = ηχολαλία [ελλ...